וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ת"א פתחה מרכז לחקר אפידמיולוגי: "משרד הבריאות לא מספק את הסחורה"

6.10.2020 / 12:57

ראש העיר חולדאי תקף את התנהלות הממשלה במשבר הקורונה. המרכז יפעל בשיתוף משרד הבריאות, וצפוי לסייע במאמץ לקטיעת שרשראות ההדבקה. "ההתעקשות של המשרד לנהל את האירוע לא ראויה", אמר חולדאי

בווידאו: חולדאי תוקף את התנהלות משרד הבריאות במשבר הקורונה/צילום: דנה ירקצי, עריכה: ניר חן

עיריית תל אביב פתחה היום (שלישי) מרכז עירוני לחקר אפידמיולוגי, בשיתוף משרד הבריאות, פיקוד העורף ומשטרת ישראל. במרכז החדש יעבדו מאה עובדי עירייה, תאגידים עירוניים וצעירים בשנת שירות. ראש העיר רון חולדאי אמר במעמד הצגת המרכז כי "אין ספק שמשרד הבריאות לא מספק את הסחורה, מתחילת הדרך".

הוא הוסיף כי "משל"ט (מרכז שליטה) הקורונה העירוני נולד כדי לשפר תהליכים שקורים או לא קורים ברמה הלאומית". המרכז, שנועד לסייע במאמץ לקטוע את שרשראות ההדבקה, יעבוד במשך שבעה ימים בשבוע בשתי משמרות יומיות. לדברי ראש העיר, "גם היום משרד הבריאות לא בנוי לנהל משבר מהסוג הזה. לדאבוני ההתעקשות של המשרד לנהל את האירוע היא לא ראויה".

רון חולדאי באירוע פתיחת מופעי בידור בדרייב אין תל אביב, אוגוסט 2020. ניב אהרונסון
"מרוכז בניהול העיר". ולדאי באירוע בדרייב אין ת"א, בחודש שעבר/ניב אהרונסון

חולדאי אף פירט על המאמצי העירייה לבלום את התפשטות הנגיף בשטחה, לצד הקמת המרכז. "בימים אלה אנחנו פועלים כדי להגיע טלפונית לכל הקשישים תושבי העיר, במטרה לשמוע מה שלומם ומה מצבם", הסביר. הוא התייחס גם לסוגיית האכיפה ואמר כי "מצד אחד רוצים שהעסקים יהיו פתוחים, מצד שני רוצים שלא אאכוף עסקים שגורמים להדבקה".

עוד בוואלה!

קורונה - עדכון יומי: 5,647 אובחנו ביממה האחרונה, עלייה במספר המונשמים

לכתבה המלאה

"המשטרה מתוחה"

חולדאי דיבר גם על ההפגנות שהיו בסוף השבוע בעירו, ואף התייחס לתקרית במהלכה נפצע קלות. "אני מסתובב בעיר אצל כולם כדי לראות מה קורה, העובדה שהייתי בהפגנה לא אומרת שמחיתי", אמר. "מה שחשוב כרגע זה שאני עסוק כראש עירייה איך פועלים להתמודד עם הקורונה".

עיריית תל אביב-יפו פתחה מרכז עירוני לחקר אפידמיולוגי בשיתוף משרד הבריאות, פיקוד העורף והמשטרה, 6 באוקטובר 2020. דנה ירקצי
"התעקשות לא ראויה". המרכז העירוני לחקר אפידמיולוגי, היום/דנה ירקצי

"אני משוחח עם המשטרה כל הזמן, כל יום שיחה או שתיים, יש קשר קבוע", הסביר חולדאי. "המשטרה במדינת ישראל מתוחה עד קצה גבול היכולת, אנחנו כל הזמן דורשים מהמשטרה לעשות הכול, אבל אי אפשר לעשות הכול. גם לרוץ אחרי אזרחי ישראל, גם לרוץ אחרי הפגנות וגם לרוץ אחרי אנשים שנוסעים מהר וכדומה, וגם כמובן אחרי רוצחים ופושעים", הוסיף. "המשטרה עושה ככל שביכולתה והיא לא יכולה להגיע לכל אחד, לכן מאמצים מקומיים, המאמץ הזה שבו אנחנו נכנסים יוצר מצב של WIN-WIN".

עיריית תל אביב-יפו פתחה מרכז עירוני לחקר אפידמיולוגי בשיתוף משרד הבריאות, פיקוד העורף והמשטרה, 6 באוקטובר 2020. דנה ירקצי
מסד הנתונים במרכז לחקר אפידמיולוגי/דנה ירקצי

הוא הכחיש את הפרסומים בימים האחרונים, לפיהם הוא מתכוון להקים מפלגת מרכז חדשה יחד עם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, ואמר כי "כל הידיעות לגבי אייזנקוט הן קשקוש. אני מרוכז בניהול העיר, וכשיהיו לי חדשות אני אודיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully