וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאית רוסייה הציתה את עצמה למוות בשל רדיפת הרשויות

אירנה סלבינה, עורכת אתר חדשות בעיר ניז'ני נובגורוד, אמרה כי המשטרה החרימה את כל הציוד שלה מביתה. "המוות שלי הוא באשמת הפדרציה הרוסית", כתבה בפייסבוק שעה לפני שהציתה את עצמה מול מטה המשטרה. נבלני: "מי שנתן את ההוראה בקרמלין צריך לשלם את המחיר"

בווידאו: מרקל קוראת לרוסיה לחקור בשקיפות את ההתקפה נגד נבלני/צילום: רויטרס

עיתונאית רוסייה הציתה את עצמה ומתה מחוץ למטה משטרה, ככל הנראה במחאה על רדיפת הרשויות. אירנה סלבינה, העורכת הראשית של אתר החדשות "קוזה פרס" בעיר ניז'ני נובגורוד, מתה במקום. כשעה בלבד לפני שהציתה את עצמה, היא כתבה בפייסבוק: "המוות שלי הוא באשמת הפדרציה הרוסית".

גוף החקירות העליון של רוסיה אישר ביום שישי כי היא מתה ואמר כי הוא פתח בחקירה. יום לפני כן, המשטרה פשטה על הבית שלה במסגרת חקירת קשריה לארגון שממומן על ידי האוליגרך הרוסי הגולה מיכאיל חודורקובסקי.

המשטרה החרימה את המחשב הנייד, הטלפון והרישומים שלה. "הם לקחו כל מה שהם יכלו למצוא. הם השאירו אותי ללא שום דרך לעבוד", היא כתבה.

סלבינה, כמו עיתונאים רוסים עצמאיים רבים, חוותה הטרדות בלתי-פוסקות מצד הרשויות בשל עבודתה. בעבר היא נקנסה על "חוסר כבוד לרשויות" בעקבות פוסט בפייסבוק, הפצת "פייק ניוז" וניסיונה לארגן צעדה בשנה שעברה לזכרו של מנהיג האופוזיציה בוריס נמצוב, שנולד בעיר.

העיתונאית הרוסייה אירנה סלבינה שהציתה את עצמה למוות במחאה נגד הרשויות. אתר רשמי, אתר רשמי
"הם לקחו כל מה שהם יכלו למצוא". אירנה סלבינה/אתר רשמי, אתר רשמי

מותה זעזעה רבים ברוסיה, כולל אנשי אופוזיציה שמכירים את הלחץ של הממשלה מקרוב. תושבים בעיר, שבה חיים כ-1.3 מיליון איש, הניחו פרחים בתחנת המטרו הסמוכה למטה המשטרה שבה מתה סלבינה.

אלכסיי נבלני, המחלים בברלין אחרי שנפגע מגז עצבים, אמר כי הממשלה דחפה אותה להתאבד. הוא אמר כי לא רק רשויות אכיפת החוק בניז'ני נובגורוד, "שרדפו את האופוזיציה בעיר במשך חודשים, צריכות לעמוד לדין". נבלני אמר כי "אלו בקרמלין שנתנו את ההוראות צריכים לשלם מחיר גם כן".

נבלני האשים את הנשיא ולדימיר פוטין בניסיון לחסל אותו, אך בקרמלין מכחישים ומאשימים אותו בשיתוף פעולה עם ה-CIA.

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully