וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הביקורת: שוטרי מג"ב יחליפו את החיילים באכיפת מגבלות הקורונה

בהנחיית הרמטכ"ל כוכבי, ראש אגף המבצעים בצה"ל ומקבילו במשטרה, סוכם כי לוחמי צה"ל יפסיקו בסיוע למשטרה באכיפת ההגבלות, ובמקום יתגברו את משימת ההגנה באזור יו"ש. זאת, ברקע התקרית בו שתי נשים צעקו על חייל באחת החסימות שהוצבו ליד הפגנה בכנסת

בווידאו: 2 נשים תועדו מעליבות חייל ושוטרת במחסום לאכיפת הסגר/מתוך טוויטר

בימים הקרובים שוטרי מג"ב יחליפו את חיילי צה"ל במשימת הסיוע לאכיפת הגבלות הקורונה - כך מסר הערב (שבת) צה"ל. בהנחיית הרמטכ"ל אביב כוכבי, סיכמו ראש אגף המצבעים בצה"ל ומקבילו במשטרה על החלפת הכוחות. עוד נמסר כי כוחות צה"ל יתגברו, במקום לוחמי מג"ב, את משימת ההגנה באזור יהודה ושומרון. זאת, לאחר שמשטרת ירושלים פתחה בחקירה בעקבות תיעוד שבו שתי נשים צועקות על חייל באחד המחסומים שהוצבו ליד ההפגנה בכנסת.

בעקבות ההחלטה, החל ממחר ארבע פלוגות משמר הגבול שפועל בגזרת יו"ש בשוטף יצטרפו לאכיפת הגבלות הקורונה ברחבי הארץ. מדובר ב-400 לוחמי מג"ב שיחליפו חיילים, בעיקר במחסומים בצירי התנועה. זה יתרון גדול היות ולוחמי מג"ב הם שוטרים עם ניסיון בהתמודדות מול אוכלוסיה אזרחית להבדיל מחיילי צה"ל שלא הוכשרו לכך.

בתיעוד נראה החייל ניגש לשתיים שהיו במכוניות כדי לכוון אותן והן אומרות לו: "הצבא הוא שלנו, לא של המשטרה. בושה. פשוט תתבייש לך". עוד אמרה אחת מהן "אל תשתפו עם זה פעולה, שני הילדים שלי בצבא. אני לא מוכנה שישתפו פעולה עם דבר כזה". לאחר מכן הוסיפה, "אני אבייש אותך, אתה חייל בצה"ל", והן המשיכו לבסוף בנסיעה כפי שהתבקשו.

ברקע כניסתו של הסגר בעקבות העלייה בתחלואה | 
מחסום משטרתי בכניסה לשדרות 25 בספטמבר 2020. שי מכלוף
יתגברו את משימת ההגנה באזור יהודה ושומרון. חיילים במחסום משטרתי בשדרות/שי מכלוף

בעקבות ההגבלות חיילים הוצבו במחסומים שונים בירושלים, בדומה לסגר הראשון. אולם הצבתם השבוע באזור ההפגנה עוררה ביקורת. שר הביטחון בני גנץ גינה את התנהלות הנשים ואמר בעקבות המקרה כי "הצבתם של חיילי צה"ל במוסך למוקדי הפגנות היא שגיאה שכבר טופלה ולא תחזור על עצמה".

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל מגנה בכל תוקף פגיעה והתנהגות בוטה כלפי חייליו המסייעים למשטרת ישראל. נבהיר כי פעולות החיילים מתבצעות על פי החלטות הממשלה וכחלק מהמאמץ הלאומי בו משתתף צה"ל בהתמודדות למול נגיף קורונה. נדגיש כי החיילים אינם בעלי סמכות אכיפה מכל סוג שהוא כלפי אזרחים. צה"ל מביע את הערכתו לפעילות החיילים ולהתנהגותם הממלכתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully