וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעי הטבח בלאס וגאס יקבלו פיצויים של 800 מיליון דולר

במסגרת הסדר משפטי, חברת MGM, שבבעלותה המלון שממנו סטיבן פאדוק ירה למוות ב-58 איש לפני שלוש שנים, תשלם 49 מיליון דולר למשפחות ההרוגים והפצועים. היתר ישולם ע"י חברות הביטוח. התובעים טענו כי החברה אשמה ברשלנות אחרי שהרוצח הצליח להכניס נשק רב לחדרו במלון

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

בית משפט בארצות הברית הסכים להסדר פיצויים בגובה של 800 מיליון דולר לקורבנות הטבח בלאס וגאס לפני שלוש שנים, בו נרצחו 58 בני אדם ונפצעו יותר מ-800, כשסטיבן פאדוק ריסס דרך חדרו בקומה ה-32 במלון "מנדליי ביי" קהל של אלפי צופים בפסטיבל מוסיקה סמוך. הוא ירה יותר מאלף כדורים, בטרם התאבד כדי למנוע מהשוטרים לעצור אותו. המניע שלו לא נחשף עד היום.

חברת מתחמי הנופש הבינלאומיים של MGM, בעלת המלון, תשלם 49 מיליון דולר מ"כספה" והסכום הנותר יגיע מחברות הביטוח. בצו בית המשפט נאמר כי הייתה "השתתפות כמעט פה אחד בהסדר" מצד אלפי תובעים פוטנציאליים, בהם קורבנות ומשפחותיהם.

החלונות שמהם נורו היריות בטבח בלאס וגאס, אוקטובר 2017. AP
המניע של הרוצח מעולם לא נחשף. חלון החדר שממנו בוצע הטבח/AP

ב-MGM בירכו על ההחלטה ואמרו כי הם מקווים שהיא תקרב את המשפחות, הקורבנות והקהילה ל"סגירת מעגל", במיוחד לאור זאת שהיא ניתנה יום לפני ציון שלוש שנים למסע הירי הקטלני, שנחשב לקטלני בתולדות ארצות הברית. בהצהרה מוקדמת שניתנה מטעם החברה, נאמר כי ההסדר אינו מהווה הודאה באחריות פלילית שלה לאירוע.

החברה נתבעה באשמת רשלנות, על כך שאפשרה לפאדוק להיכנס לחדרו במלון עם כמות גדולה של כלי נשק ותחמושת, מבלי שמישהו שם לב. MGM תבעה את הקורבנות ב-2018, בניסיון להימנע מתשלום פיצויים, אך המתווה להסדר הוכרז באוקטובר בשנה שעברה. החברה אמרה אז כי "הליך משפטי ממושך סביב העניינים האלו הוא לא באינטרס של אף אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully