וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגרופים ודחיפות מחוץ לבית קפה: תיעוד קטטה על רקע אכיפת הנחיות

30.9.2020 / 20:30

בתקרית האלימה שאירעה מחוץ לבית העסק בהרצליה נראו שלושה גברים נאבקים בכוחות פיקוח עירוני ושוטרים, בוויכוח שפרץ סביב אכיפת מגבלות הסגר. השלושה, אחים מאותה משפחה, נעצרו

בווידאו: קטטה בהרצליה במהלך פעילות אכיפה של הגבלות הקורונה/צילום: אנשי הדממה

אירוע אלים תועד היום (רביעי) בהרצליה ובו נראית חבורת גברים במהלך קטטה עם שוטרים ופקחים עירוניים מחוץ לבית קפה בעיר. מפרטי האירוע עולה כי העימות בין הצדדים החל סביב אכיפת הנחיות הקורונה. בתחילת הסרטון הכוח נראה מבצע מעצר לאחד האזרחים, כשלפתע מגיע אזרח נוסף שמתחיל להכות באחד הפקחים. במקום מתפתחת תגרה, ונראים חילופי אגרופים וחניקות.

במשטרה הסבירו כי האירוע החל במסגרת פעילות של אכיפת התו הסגול בשעות אחר הצהריים, במהלכה נרשם דוח של פקח עירוני לבעל עסק ברחוב בן גוריון שבהרצליה. "מדובר בבית עסק אשר בבוקר הוזהר על ידי הפיקוח העירוני בשל אי עמידה בתקנות ונאמר לבעל העסק כי תתבצע ביקורת חוזרת בשעה 16:00", אמרו במשטרה.

לאחר רישום הדוח הפקחים המשיכו בפעילותם בעסקים סמוכים למקום, בית קפה-קונדיטוריה ניסו. כעבור זמן מה האחים מהעסק הגיעו לכוח, שני פקחים ושוטר, והחלו להתעמת עמם. לדברי המשטרה, אחד האחים איים על השוטר והפקחים ובתגובה לכך השוטר עצר אותו בגין איומים. "בעת העברת העצור לניידת, שני אחיו החלו לתקוף את הפקחים והשוטר", נמסר.

קטטה בין אזרחים לשיטור העירוני במהלך פעילות אכיפה בהרצליה 30 בספטמבר 2020. אנשי הדממה, אתר רשמי
שלושה עצורים באירוע. הקטטה בהרצליה, היום/אתר רשמי, אנשי הדממה

עיריית הרצליה גינתה את תקיפת כוחות האכיפה. "בימים אלו פועלים צוותי אכיפת החוק לילות כימים על מנת לשמור על בריאות הציבור. באירוע זה, במהלך הפעילות, כאשר נמצא לכאורה שאחד העסקים לא מתנהל בהתאם לתקנות ופוגע בבריאות הציבור, ביצע צוות האכיפה פעולות בהתאם לחוק. אנשי אכיפת החוק הותקפו פיזית ומילולית על ידי מספר אנשים. כלל המעורבים עוכבו ומתקיימת חקירת משטרה. עיריית הרצליה רואה בחומרה את גילוי האלימות כלפי מי שבאים להגן על שלום הציבור, לאכוף את הסדר והחוק ולשמור על בריאות כולנו".

בתחילת השבוע מסרה המשטרה כי במהלך יום כיפור חולקו 3,922 דוחות לאזרחים בגין הפרות שונות של הנחיות הקורונה, מרביתם - 2,789 - נרשמו בשל יציאה ממקום מגורים למטרה אסורה. כמו כן, 968 דוחות ניתנו בגין אי עטיית מסיכה, 44 בשל הפרת חובת בידוד, ו-60 נוספים בגין שהייה במקום פתוח לציבור ובבית עסק שפעילותו נאסרה או שהייה בחוף הים בניגוד לתקנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully