וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רעב, לא אוהב? תרנוגלת הטילה ביצה ירוקה בדיוק כמו בספר של דוקטור סוס

13.10.2020 / 0:02

חקלאית בסין נותרה המומה כשגילתה שאחת התרנגולות שלה הטילה ביצה ירוקה - בדיוק כמו בספרו של דוקטור סוס, "לא רעב ולא אוהב". בניגוד לסיפור המפורסם, מומחה ממליץ שלא לאכול את הביצה

תרנגולת החלה להטיל ביצים ירוקות/NEWSFLASH

ספר הילדים הפופולרי של דוקטור סוס, "לא רעב ולא אוהב" (באנגלית "Green Eggs and Ham"), שפורסם במקור ב-1960, מציג את סיפורו של יצור חמוד בשם סם (או בגרסה העברית - שב) שמנסה לשכנע את חברו לאכול ביצים ירוקות ושינקן (בתרגום לעברית לא מוזכר שם המאכל). לאחר מסע שכנוע ארוך ומציק בסיום הספר מסכימה הדמות השנייה לאכול את המאכל ומגלה שהיא אוהבת אותו. בניגוד לסיפור, מומחה טוען כי ביצה ירוקה אמיתית שנמצאה בלול תרנגולים בסין אינה מומלצת לאכילה, אם כי מאוד מסקרן לדעת מה מסתתר לה בפנים.

גברת גאו, תושבת סוקיאן שבמחוז ג'יאנגסו, מזרח סין, נותרה מבולבלת כשאחת התרנגולות שלה הטילה ביצה ירוקה עם הדפס מנומר ומוזר במיוחד. החקלאית הציגה את הביצה המשונה לכתב מתחנת השידור המקומית הציבורית וטענה כי אין לה מושג מה גרם להופעת הצבע המוזר. היא אמרה: "הביצה זהה לגודל של ביצים אחרות, אך היא מכוסה בדפוס ירוק. יש לי שבע תרנגולות ותרנגול בחצר האחורית שלי ולא שיניתי את התזונה שלהם בכלל. זה אותו האוכל שהאכלתי אותם כל הזמן הזה - תירס, ירקות ועלים ירוקים אחרים".

אז מה תגידו על זה?

תרנגולת מטילה ביצים ירוקות. NEWSFLASH, צילום מסך
תרנגולת הטילה ביצה ירוקה/צילום מסך, NEWSFLASH

עם זאת, זאנג וונצ'נג, וטרינר בכיר בתחנת גידול בעלי החיים והוטרינריה המקומית, אמר לאתר כי ייתכן שהביצה גורתה בידי השפעה חיצונית, כשהיא עדיין בצינורית של התרנגולת. ההתכווצות החריגה עשויה הייתה לגרום להפרשה הסופית של שכבת החלבון שיצרה את הדפוס הירוק. כפי שציינו, זאנג הציע שלא לאכול את הביצה החריגה ועד כה לא נחשף האם לביצה היה גם חלמון ירוק כמו בספרו של דוקטור סוס.

והנה סיפורו של דוקטור סוס:

ובאנגלית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully