וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ צמצם את האיסור על "נוהל שכן"

21.1.2003 / 15:26

בעבר הוציא צו ביניים האוסר על חיילים לבצע את הנוהל; ההוראה החדשה: מותר לבצע את הנוהל, רק אם האזרח מסכים לכך; עדאללה: נתנגד להחלטה - מנוגדת לחוק הישראלי והבינלאומי

בג"ץ צמצם את ההגבלה על הסתייעות באזרחים פלסטינים, במהלך פעולות צה"ל בשטחים - במה שמכונה "נוהל שכן". עד כה אסר בית המשפט העליון, בשבתו כבג"ץ, על הפעלת אזרחים פלסטינים בניסיון למנוע פגיעה בחיילי צה"ל. ההחלטה שהתקבלה היום מתירה לצבא לבקש מפלסטינים לסייע לחיילים, אך אוסרת לאלץ אותם לעשות זאת. בקול ישראל דווח, כי הפרקליטות וארגון עדאללה שעתר בעניין, התבקשו לתת את הערותיהם בתוך 30 ימים.

עו"ד מרוואן דלאל המייצג את ארגון עדאללה בעתירה אמר לוואלה!חדשות: "ההוראה החדשה של בג"ץ, המאשרת הסתייעות באזרח פלסטיני על פי הסכמתו, מנוגדת לחוק הישראלי ולחוק הבינלאומי ואנו נתנגד לה". עו"ד דלל הוסיף, כי "בכוונתנו להביא חוות דעת של מומחים בינלאומיים לזכויות האדם, שיעידו כי הסתייעות באזרחים תחת כיבוש לצרכים צבאיים היא פקודה בלתי חוקית בעליל, גם אם האזרח נתן לכאורה את הסכמתו". דלאל טען, כי בעת כיבוש כלל לא ניתן לבחון אם הסכמת האזרח היא אותנטית או מתוך פחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully