וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא אחד - אלא שני אסטרואידים צפויים להגיע לכאן רגע לפני יום כיפור

24.9.2020 / 8:46

שני אסטרואידים עושים את דרכם למסלול כדור הארץ ובנאס"א עוקבים אחריהם באדיקות. חובבי הקונספירציות כבר ממהרים לקשר בין אירוע זה ליום כיפור הסמוך לו

הפלנטה בסיכון? "יש סבירות גבוהה לפגיעת אסטרואיד בכדור הארץ"/עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

ודאי שאנחנו לא מאחלים לזה, אך תודו שאם העולם צפוי להגיע לקיצו, יום כיפור 2020 הוא היום המושלם לכך. נאס"א עוקבת באדיקות אחר שני אסטרואידים שצפויים להתנגש במסלול כדור הארץ בהפרש של שעות ספורות בלבד האחד מהשני ב-25 בספטמבר, יומיים לפני כיפור. המרכז לאובייקטים הקרובים לכדור הארץ אישר כי האסטרואידים 2020 SM ו- 2020 RO צפויים לחלוף במסלול כדור הארץ - אך הם יהיו מספיק רחוקים כדי לחלוף דרכינו בלי לעשות נזק.

בנאס"א עוקבים באופן קבוע אחר אסטרואידים בחלל ומאתרים כל אסטרואיד או כוכב שביט שנמצא במרחק של 1.3 יחידות אסטרונומיות מאיתנו - שזה למעשה המרחק הממוצע בין כדור הארץ לשמש.
שני אסטרואידים, המסווגים כ"אפולו", השם שניתן לסלעי חלל החוצים את מסלול כדור הארץ - נמצאים כעת במוקד תשומת הלב של נאס"א. האסטרואיד הראשון שיחצה את מסלול כדור הארץ הוא האסטרואיד 2020 RO, אשר קוטרו נע בין 59 ל-130 מטרים. נאס"א מסרה כי הסלע יעבור ב-25 בספטמבר 2020 בשעה 00:10 ובמהירות של 42 אלף קמ"ש. על אף שהוא מסווג כאובייקט הקרוב לכדור הארץ ויבוא במגע עם מסלול כדור הארץ - האסטרואיד צפוי לעבור אותנו בשלום.

גיף של אסטרואיד נכנס לאטמוספירת כדור הארץ. Pixar Animation, Giphy
אסטרואיד במסלול התרסקות בכדור הארץ - רגע לפני כיפור/Giphy, Pixar Animation

סלע החלל השני, ששמו 2020 SM, צפוי לחלוף על פני כדור הארץ באותו יום, ה-25 בספטמבר 2020. הוא יתקרב למסלול כדור הארץ במהירות של 66 קמ"ש. הוא קטן מעט מה-2020 RO וקוטרו מוערך בין 45 ל-100 מטרים.

צוות האסטרונומים של נאס"א עוקב כעת אחר כ-2,000 אסטרואידים, שביטים ואובייקטים אחרים שעלולים להגיע קרוב לכדור הארץ ואולי גם להוות עלינו איום ממשי. כדור הארץ לא ראה אסטרואיד בקנה מידה אפוקליפטי מאז סלע החלל שחיסל את הדינוזאורים לפני 66 מיליון שנה. רוב האסטרואידים לא יבואו במגע עם האטמוספירה של כדור הארץ, אך במקרים נדירים סלעי החלל הענקיים עלולים לגרום לבעיות במערכות מזג האוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully