וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צילומי הלוויין חושפים: תוצאות התקיפה שיוחסה לישראל בסוריה

13.9.2020 / 18:02

בצילומי הלוויין של חברת ISI, נראית פגיעה מדויקת במספר האנגרים ומתחמי אחסון, ככל הנראה במתקן לייצור רכיבי טילים דרומית לחאלב. אתר דומה שנמצא כ-8.5 ק"מ מאתר התקיפה הנוכחי, הותקף ב-4 במאי

בווידאו: התקיפה בדרום סוריה המיוחסת לישראל/מתוך טוויטר, עריכה: איתי עמרם

תוצאות התקיפה שאירעה שלשום במפעל דרומית לא-ספירה, הסמוכה לעיר חאלב נחשפו היום (ראשון) בדוח מודיעין של חברת אימג'סאט אינטרנשיונל (ImageSat International - ISI), חברת הלוויינים ופתרונות המודיעין.

להערכת החברה, מדובר ככל הנראה במתקן לייצור רכיבי טילים, כשב-4 במאי 2020 הותקף אתר נוסף ב-8.5 קילומטרים צפון-מערבית ממיקום זה. מצילומי הלוויין עולה כי במהלך התקיפה נפגעו באופן מדויק כמה האנגרים ומתחמי אחסון במפעל.

לווין - האזור שהותקף ב-11 בספט' דרומית לחלב. ISI, אתר רשמי
האזור שהותקף דרומית לחאלב, כפי שנראה בצילומי הלוויין/אתר רשמי, ISI

במהלך התקיפה, שהיא השלישית שאירעה בסוריה בשבועיים האחרונים ויוחסה לישראל, דווח בסוריה כי היעדים שהותקפו על ידי חיל האוויר לא נפגעו, כשסוכנות הידיעות סאנ"א הרשמית דווח כי ישראל שיגרה כמה טילים לאזור חאלב, וכי "מערכות ההגנה האווירית יירטו בהצלחה את מרבית הטילים, לפני שפגעו במטרות".

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי התקיפה כוונה למתחם של מפעלים ביטחוניים באזור א-ספירה שבמזרח מחוז חאלב. על פי הארגון שמקום מושבו בבריטניה, באזור יש נוכחות של המיליציות הפרו-איראניות.

עוד בוואלה!

דיווח בסוריה: ישראל תקפה מטרות באזור חאלב

לכתבה המלאה
לווין - האזור שהותקף ב-11 בספט' דרומית לחלב. ISI, אתר רשמי
האזור שהותקף דרומית לחאלב, כפי שנראה בצילומי הלוויין/אתר רשמי, ISI

לפני כשבוע דווח בסאנ"א כי חיל האוויר הישראלי תקף מטרות באזור חומס שבמערב המדינה. על פי הדיווח, ישראל שיגרה טילים לעבר הבסיס האווירי T4, אך מערכות ההגנה האווירית הופעלו וסיכלו את המתקפה. לא היו נפגעים.

על פי סאנ"א, התקיפה בוצעה מא-תנף, באזור משולש הגבולות עם עיראק וירדן ושבו יש נוכחות צבאית אמריקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully