וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא במספר הנדבקים בצרפת, אך הממשלה נמנעת מסגר נוסף

מאז יוני חלה עלייה בתחלואה במדינה, בעיקר בקרב צעירים, אך בשלב זה הוגדרו "אזורים אדומים" שבהם הוטלו מגבלות חריפות יותר. גם מדינות אחרות באירופה חוות התפרצות מחודשת: צ'כיה בשיא יומי, יורשת העצר של ספרד בבידוד ובריטניה מגבילה התקהלות לעד שישה אנשים

תיאור: הורחבה חובת עטיית מסיכות בצרפת/צילום: רויטרס

שיא יומי במספר המאובחנים בנגיף הקורונה נרשם אתמול בצרפת, המתקשה לבלום גל חדש של נדבקים. אתמול נרשמו 10,561 מקרים חדשים, עלייה של אלף בהשוואה לנתונים של יום שישי. בנוסף לכך, מספר המאושפזים בבתי החולים ובטיפול נמרץ נמצא בעלייה גם כן, אך בשלב זה צרפת נמנעת מהטלת סגר ארצי נוסף ובמקום זאת נוקטת צעדים מקומיים.

מאז יוני חלה עלייה בתחלואה במדינה, בעיקר בקרב צעירים. קבוצה של רופאים במדינה קראה לתושבים להימנע מהתקהלויות גדולות. הרשויות הגדירו 42 אזורים בתור "אזורים אדומים", בין היתר בפריז, בליון וברוב רצועת החוף של הים התיכון, שם הוטלו מגבלות תקיפות יותר.

אנשים עוטים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בשטרסבורג, צרפת 11 בספטמבר 2020. AP
אנשים עוטים מסיכות בשטרסבורג/AP

צרפת רשמה יותר מ-30 אלף מקרי מוות מאז תחילת המגיפה, המספר השביעי בגובהו בעולם. ראש הממשלה ז'אן קסטה - שנדבק לאחרונה אחרי חשיפה אפשרית לנגיף הקורונה אך לא נדבק - ביקש מהרשויות המקומיות בבורדו, מארסיי ובאי גוואדלופ לגבש צעדים חדשים לבלימת התפשטות הווירוס.

במקביל, מארגני תחרות האופניים טור דה פראנס אסרו על התקהלות של צופים בשלבי הזינוק והסיום העוברים באזורים האדומים.

עוד בוואלה!

צרפת מזועזעת: מת נהג האוטובוס שהותקף כי ביקש מנוסעים לעטות מסיכות

לכתבה המלאה

מצב התחלואה בצרפת

התפרצות מתרחשת גם בכמה מדינות אחרות באירופה. בצ'כיה נרשם היום שיא יומי במספר הנדבקים, זה היום השלישי ברציפות, עם 1,541 מאובחנים חדשים. שכנותיה החלו להגביר את הכניסה לאזרחים צ'כים, וגרמניה תדרוש מהם להציג בדיקות שליליות החל מיום רביעי.

ספרד, עם מספר הנדבקים הגבוה ביותר באירופה, חווה זינוק אף היא, אך משרד הבריאות במדינה טוען כי העקומה "מתייצבת". בינתיים, הנסיכה לאונור, יורשת העצר בת ה-14 לכתר הספרדי, הוכנסה לבידוד אחרי שאחת מחברותיה לכיתה נדבקה בנגיף. היא ותלמידים אחרים בבית הספר סנטה מריה דה לוס רוסלס במדריד ייבדקו לקורונה.

בבריטניה, מגבלות על ההתקהלויות בציבור ייכנסו מחר לתוקף, כשבאנגליה ובסקוטלנד יוכלו להתאסף עד שישה אנשים, במקומות סגורים או פתוחים.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully