וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספר של וודוורד: "טראמפ תהה אם נתניהו הוא לא המכשול לשלום"

בקטעים נוספים מהספר "זעם" של העיתונאי הוותיק, נכתב כי בתחילת כהונתו, נשיא ארה"ב סבר שייתכן שראש הממשלה הוא הבעיה, ולא הפלסטינים. לפי שר החוץ דאז טילרסון, טראמפ שוכנע על ידי נתניהו אחרי שזה הראה לו סרטון ערוך של אבו מאזן, שבו לכאורה הורה "לרצוח ילדים"

בווידאו: נתניהו מעדכן על הסכם השלום עם בחריין/צילום: לע"מ

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ היה ספקני לגבי ראש הממשלה בנימין נתניהו עם כניסתו לתפקיד בבית הלבן, ותהה אם הוא זה שאחראי לקיפאון במשא ומתן עם הפלסטינים - כך לפי קטעים נוספים מספרו של העיתונאי בוב וודוורד, שמעורר הדים בוושינגטון.

"טראמפ תמיד תמך בישראל, אך לאחרונה החל להביע ספקות לגבי נתניהו ותהה בקול אם ראש ממשלת ישראל עשוי להיות הבעיה האמיתית", נכתב בספר "זעם", שיצא לאור ביום שלישי ושחלקים ממנו פורסמו ב"וושינגטון אקסמינר". "טראמפ אמר עוד קודם לכן לנתניהו בביקור בוושינגטון כי הוא מאמין שהוא המכשול לשלום, ולא עבאס".

בספר מוזכרת פגישה בין טראמפ לנתניהו בישראל ב-22 במאי 2017, כפי שתוארה על ידי שר החוץ דאז רקס טילרסון. נתניהו הציג לטראמפ סרטון שהוצג מאוסף קטעים של אבו מאזן, שנערכו כך שייראה "שהוא מורה על רצח ילדים". לפי הספר, טילרסון האמין כי "נתניהו תפר את הקלטת כתגובה לכל הלך רוח פרו-פלסטיני שעשוי היה לצוף".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בהכרזה על עסקת המאה ב-28 בינואר 2020. קובי גדעון / לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וטראמפ בהכרזה על עסקת המאה בבית הלבן, ינואר/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון / לע"מ

מוקדם יותר באותו החודש, אירח טראמפ את אבו מאזן בבית הלבן והבטיח להשיג הסכם בין ישראל לפלסטינים. עם זאת, לפי וודוורד, הסרטון שהציג נתניהו בפני הנשיא הניב תוצאות. למחרת פגישתם, נועד טראמפ עם אבו מאזן בבית לחם והנשיא השתלח בו וקרא לו "רוצח" ו"שקרן". נשיא ארצות הברית אמר כי הוא ראה בו "דמות סב" שניתן לסמוך עליה, אך "עכשיו הבנתי שאתה לא יותר מרוצח. רימית אותי!".

טראמפ המשיך: "עכשיו, אנחנו נצא החוצה, מפני שכל התקשורת שם. אני הולך להגיד כמה דברים נחמדים עליך, ואתה תגיד כמה דברים נחמדים עליי. אבל עכשיו אתה יודע איך אני מרגיש".

ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של הנשיא, הכחיש את התיאור הזה ואמר כי התגובה של טראמפ לסרטון הייתה "רגועה הרבה יותר".

זאת הייתה הפגישה האחרונה בין נשיא ארצות הברית ויו"ר הרשות הפלסטינית נכון להיום, והממשל האמריקני נקט שורת צעדים לטובת ישראל מאז, כמו הכרה בירושלים כבירת ישראל, העברת השגרירות לשם וקיצוצים חדים בסיוע לפלסטינים. אבו מאזן מסרב לחזור לשולחן המשא ומתן, והרשות תקפה את הנורמליזציה שהושגה בשבועות האחרונים בין ישראל לבין איחוד האמירויות הערביות ובחריין בתור "בגידה בסוגיה הפלסטינית".

טראמפ, למרות הכול, הביע ביום שישי אופטימיות כי בקרוב "יקרו דברים טובים" עם הפלסטינים וגם עם איראן.

וודוורד, חושף פרשת ווטרגייט שהפילה את הנשיא ריצ'רד ניקסון בשנות ה-70, ערך 18 ריאיונות עם טראמפ לפני כתיבת הספר, וכן עם גורמים רבים בממשל, בהווה ובעבר. אף על פי כן, הנשיא אמר כי הספר הוא "מזויף" בדומה לספרים רבים שנכתבו עליו בשנים האחרונות, ותיארו אותו באור שלילי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully