וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים מגנים את בחריין: "בגידה, פועלת לפי הוראות ארה"ב"

גיא אלסטר, ברק רביד ויפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 11.9.2020 / 23:11

אף שבנסיכות טוענים כי הנורמליזציה עם ישראל היא הדרך הטובה ביותר להבטחת זכויות הפלסטינים, כלל הארגונים גינו את המהלך. אבו מאזן: "מתן לגיטימציה לפשעי ישראל". חמאס: "איום אמיתי על העולם הערבי". שר החוץ הודיע כי הוא מחזיר את השגריר מבחריין להתייעצות

בווידאו: נתניהו מעדכן על הסכם השלום עם בחריין/צילום: לע"מ

הפלסטינים גינו הערב (שישי) את בחריין בעקבות החלטתה לחתום על הסכם נורמליזציה עם ישראל, בהמשך לאיחוד האמירויות הערביות. בלשכתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן פרסמו הודעה בה כינו את ההסכם בין "בגידה בסוגיה הפלסטינית, בירושלים ובמסגד אל-אקצא, ומתן לגיטימציה לפשעי הכיבוש הישראלי נגד הפלסטינים" מצדה של בחריין. שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי הודיע כי הוא מחזיר את השגריר הפלסטיני במנאמה להתייעצויות ברמאללה, כאות מחאה על ההסכם עם ישראל.

באש"ף אמרו כי זו "בגידה בסוגיה הפלסטינית", ובחמאס מסרו כי זאת התעקשות "ליישם את 'עסקת המאה' שמחסלת את הסוגיה הפלסטינית". בהודעה מטעם הארגון נמסר כי "מה שעשתה בחריין עם הציונים הוא בושה, המהווה נסיגה מדינית ומפלה של שליטי בחריין. זהו איום אמיתי על ביטחון האזור והעולם הערבי לצד הפגיעה בסוגיה הפלסטינית". חמאס אף הזהיר כי "כל מה שנובע מהסכמים האלה לא מייצג את עמנו ואומתנו, והתגובה עליו תהיה מאבק תוך שימוש בכל האמצעים".

הג'יהאד האסלאמי אמר כי "ההסכם הציוני-בחרייני הוא הוכחה כי מלך בחריין וממשלתו פועלים לפי הנחיות והוראות אמריקניות".

פלסטינים שורפים תמונות של דונלד טראמפ, בנימין נתניהו ושל מוחמד בן זאיד בעיר שכם, 14 באוגוסט 2020. רויטרס
פלסטינים שורפים תמונות של טראמפ, נתניהו ובן זאיד לאחר ההסכם עם האמירויות/רויטרס

תגובות דומות נשמעו בחודש שעבר אחרי ההכרזה על נורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות, אף שההסכם הוביל להקפאת תכנית הסיפוח שקידם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בתגובה, הפלסטינים החזירו את השגריר מאבו דאבי ואמרו כי יפעלו כך מול מדינות אחרות שילכו אחרי האמירויות. לפי דיווח ברשת אל-ג'זירה יו"ר הרשות הפלסטינית הורה להחזיר את השגריר הפלסטיני מבחריין להתייעצות.

עם זאת, במהלך השבוע נכשלה הרשות הפלסטינית במאמציה לקדם הודעת גינוי למהלך של האמירויות בכינוס שרי החוץ של הליגה הערבית. במקום זאת, הודיעו המדינות כי הן מחויבות לתמוך בפלסטינים ובזכותם למדינה עצמאית על בסיס קווי '67, שבירתה מזרח ירושלים.

עוד בוואלה!

עם שלטון סוני ורוב שיעי, בחריין רואה באיראן איום קיומי

לכתבה המלאה

בין המדינות שמובילות את הנורמליזציה בין ישראל למדינות ערב הן טורקיה, אף שהיא בעצמה מקיימת יחסים, אם כי מתוחים, עם ישראל, ואיראן. שתיהן גונו על ידי הליגה הערבית על התערבותן בעניינים פנימיים בעולם הערבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully