וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורבגיה עצרה חשוד במעורבות בפיגוע במסעדה היהודית בפריז ב-1982

9.9.2020 / 23:52

חבר לשעבר בארגון אבו נידאל, בשנות ה-60 לחייו, מבוקש בצרפת בחשד למעורבות במתקפה על מסעדת ג'ו, שבה נהרגו שישה אנשים. בתום הליך משפטי, יוחלט אם להסגירו

משטרת נורבגיה עצרה אדם המבוקש בצרפת בחשד למעורבות בפיגוע במסעדה יהודית בפריז לפני 38 שנה, שבו נהרגו שישה בני אדם ו-20 נוספים נפצעו.

ב-2015 דווח ברויטרס כי הוצאו צווי מעצר לשלושה חברים לשעבר בארגון אבו נידאל, שהתפצל מאש"ף. אחד מהם, שזוהה בתור וואליד עבד א-רחמ, חי בנורבגיה, שאליה היגר בשנות ה-90, אולם הרשויות הנורבגיות דחו את הבקשה המקורית בטענה שהיא לא מסגירה את אזרחיה, ברוב המקרים.

לאחרונה אימצה נורבגיה תקנות פאן-אירופיות חדשות ביחס למעצרים, מה שהוביל את התובעים בצרפת לבקש את הסגרתו בפעם השנייה. בתום הליך משפטי, ייקבע אם יש בסיס להסגרתו לצרפת לצורך העמדתו לדין.

על פי היומון הנורבגי "דגבלדט", שדיווח לראשונה על המעצר, החשוד, בשנות ה-60 לחייו, הכחיש בעבר מעורבות בתיק. ב-2015 הוא סיפר כי הוא מעולם לא היה בפריז. "עוד לא הספקתי לדבר איתו", אמר עורך הדין של החשוד, קנת' מילנד. אותה חברה ייצגה בפעם הקודמת את החשוד.

החשודים בפיגוע, שהיה חלק מגל טרור פלסטיני בשנות ה-80, זוהו בזכות הצהרות של חברים אחרים בארגון, שזהותם נותרה חסויה. בפיגוע הירי במסעדת "ג'ו גולדנברג" ברובע היהודי העתיק של פריז נהרגו שישה בני אדם, בהם ארבעה יהודים צרפתים. הייתה זאת המתקפה האנטישמית החמורה ביותר בצרפת מאז מלחמת העולם השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully