וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 9 עם תסמונת דאון הוכתה קשות בבית ספר בבני ברק: "כולם מסירים אחריות"

עודכן לאחרונה: 9.9.2020 / 13:37

גינת גרינוולד גילתה שבתה ליהי חזרה מהמוסד החינוכי אוהל שרה כשהיא חבולה בראשה ועם סימנים כחולים בפניה. פניותיה לקבל את תיעוד מצלמות האבטחה במוסד סורבו, ולגרסת האם המנהלת טענה כי "זה מאלוהים". מבית הספר נמסר: "פעלנו על פי ההנחיות"

בווידאו: משפט לירז תפארת נתן, הסייעת בגן של כרמל מעודה/עריכה: ניר חן

בת תשע המאובחנת עם תסמונת דאון, חזרה ביום שני האחרון מבית הספר אוהל שרה שבבני ברק כשהיא חבולה בפניה ובראשה. האם גינת גרינוולד ניסתה לקבל תשובות לגבי התרחשות האירוע, והסיבות שבגינן צוות הצהרון לא הזעיק את מד"א. עם זאת, לא ניתן לה כל מענה על שאלותיה מההנהלה, העירייה ואף משרדי החינוך והרווחה.

ליהי בת התשע חזרה מבית הספר לילדים עם תסמונת דאון ואוטיזם בתפקוד נמוך בבני ברק, כשהיא חבולה בפניה ובראשה עם סימנים כחולים. את דבר האירוע גילתה האם מנהג ההסעות, שנבהל כשראה את פניה של ליהי. הוא התקשר לגינת, סיפר לה על מצבה של בתה, והיא פינתה אותה עצמאית לבית החולים תוך שהיא מנסה לברר איזה אירוע גרם לחבלות בפניה.

אנשי הצוות השיבו לה שדלת הכיתה ננעלה, ותלמידה אחרת הכתה את ליהי בפניה. האם ביקשה מהצוות לצפות בתיעוד מצלמות האבטחה בבית הספר, אך סורבה. בנוסף, אף אחד מאנשי הצוות לא התקשר לשאול לשלומה של ליהי, ולא הוסבר לאם מדוע לא הוזעקו למקום כוחות כיבוי והצלה או לכל הפחות צוותי מד"א.

ליהי גרינוולד בת התשע שחזרה חבולה מבית ספר ומצהרון. 09 בספטמבר 2020. פייסבוק, אתר רשמי
המנהלת טענה כי זה מאלוהים. הילדה ליהי לאחר שחזרה מבית הספר/אתר רשמי, פייסבוק

"התקשרו אליי ואמרו לי שהרביצו לילדה שלי", סיפרה האם גינת לוואלה! NEWS. "אמרתי אוקיי, זה יכול לקרות, אך לא סיפרו לי את התמונה המלאה". לדבריה, "ברגע שהיא עלתה להסעה, התקשר אליי הנהג ואמר לי שהיא חבולה בפנים ויש לה דימום. הבנתי שמשהו לא תקין, למרות שלא ראיתי אותה".

גינת אמרה כי הגרוש שלה חייג לבית הספר על מנת לברר את פרטי המקרה. "ענתה לו מנהלת הצהרון ואמרה לו ש'כנראה מה שצריך לקרות קרה והכל תלוי בקדוש ברוך הוא, זה מלמעלה ומאלוהים'", תיארה האם.

"ברגע שהיא הגיעה הביתה הבנתי שהיא במצב לא טוב, קלחתי אותה וראיתי שהיא נחבלה בראש, הרופא הפנה אותנו למיון, אמר שאין שברים ברוך השם והכל בסדר", תיארה. "ואז פניתי לבית הספר, ביקשתי לדעת מה קרה. המחנכת טענה שהיא לא יודעת כי היא לא הייתה בצהרון. מנהלת בית הספר יצרה איתי קשר שעתיים לאחר מכן, ואמרה לי שהילדות ננעלו בכיתה והמורה נשארה בחוץ, ואז אחת התלמידות הרביצה לליהי".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ליהי גרינוולד בת התשע שחזרה חבולה מבית ספר ומצהרון. 09 בספטמבר 2020. פייסבוק, אתר רשמי
"הסיפור מאוד תמוה, אין הרבה פרטים". החבלות בפניה של ליהי בת התשע/אתר רשמי, פייסבוק

"ביקשתי לראות תיעוד, והן אמרו לי שיש מצלמות אבטחה רק במסדרון. כשביקשתי לצפות בסרטונים ממסדרון - לא הסכימו", סיפרה. "נניח שהבנות ננעלו, את שומעת את הבת שלי צורחת מבפנים, את לא עושה כלום? לא מזמינה פורץ, מכבי אש? תקראו לי, תיקחו אותה לטיפול רפואי, תזמינו מד"א. איפה הייתן? למה האדישות והאטימות האלה?".

גינת המשיכה להביע תמיהה לגבי התנהלות צות ההוראה. "זו לא מכה רגילה, היא לא עוברת בן יום. מי מפקח על אותן מטפלות? איך משרד הרווחה או החינוך לא מתערבים באירוע כזה? איך אפשר לסמוך על מערכת החינוך אם אין מי שידאג לילדים שלנו?", המשיכה האם.

היא אמרה כי "ניגשנו למשטרה, הגשנו תלונה. אף אחד מצוות המורים או ההנהלה לא התקשרו אליי לשאול מה שלום הילדה, לנסות לעשות תחקיר, לקחת אחריות על האירוע".

התלונה שהוגשה למשטרה על-ידי הוריה של ילדה הסובלת מתסמונת דאון לאחר שהותקפה בבית הספר. -, אתר רשמי
"איך אפשר לסמוך על מערכת החינוך אם אין מי שידאג לילדים?". התלונה שהגישו הורי הילדה במשטרה/אתר רשמי, -

לדבריה, עד שלא יהיו מצלמות אבטחה, או שיסבירו לה מי הילדה שהכתה את בתה, היא לא תשקוט. "הסיפור מאוד תמוה, אין הרבה פרטים. אני רוצה לדעת מי האדם שעשה זאת, אני רוצה שמישהו ייקח אחריות - בין אם זה הצוות, או אחת התלמידות", אמרה גינת. "התקשרתי לעיריית בני ברק ואין שם מענה, שלחתי הודעה לראש העיר אברהם רובינשטיין, אך הוא לא ענה לי. שלחתי לראש עיריית פתח תקווה את התמונות ולא הייתה תגובה. אז כשאף אחד לא סייע או הגיב - פשוט העליתי פוסט בפייסבוק".

האם, שנותרה מתוסכלת מאוד, אמרה כי היא עדיין מצפה לתשובות. "היום זאת הילדה שלי, ומחר זאת יכולה להיות הילדה שלכם. זה חוסר אחריות של המוסד, של צוות הצהרון, של המקום. אני לא יכולה לדעת איך הדבר הזה קרה, האם זאת באמת ילדה שהרביצה לה או צוות ההוראה? יש פה תעלומה וכולם מסירים אחריות", הוסיפה.

הנהלת בית הספר: "פעלנו לפי ההנחיות"

מבית הספר אוהל שרה נמסר כי "המקרה המצער מוכר להנהלת בית הספר וטופל בכל המישורים. בבית הספר לומדים תלמידים עם התנהגות מאתגרת והצוות מתמודד יום יום בסיוע צמוד של צוות מקצועי הכולל פסיכולוג ומנתח התנהגות למתן מענים מותאמים".

"מדוח סיכום האירוע שנערך על ידי ההנהלה והועבר לכלל הגורמים הרלוונטיים, מתברר כי כמה בנות שהו יחד עם מדריכה צמודה בכיתה", הוסיפו באוהל שרה. "המדריכה שעמדה בפתח הדלת נדחקה מסיבה שאינה ברורה לאחור, ודלת הכיתה ננעלה לדקות בודדות. בפרק הזמן הקצר שתי תלמידות הכיתה התגוששו ביניהן. מיד כשדלת הכיתה נפרצה, הבחינה המדריכה במתרחש ויצרה קשר מידית עם אם התלמידה".

עוד נמסר כי "מאז האירוע, הנהלת בית הספר עומדת בקשר רציף עם המשפחה. ומעבר לכך, מחנכת הכיתה הגיעה אמש לבית התלמידה בכדי לסייע בטיפול בתלמידה. בדוח המסכם נמצא כי בית הספר פעל לפי ההנחיות. הנהלת בית הספר תעשה ככל שעל ידה שאירוע מצער שכזה לא יתרחש שוב והדברים יחודדו בשיחות מיוחדות לתלמידות".

משרד העבודה והרווחה מסר כי "אנו רואים את המקרה בחומרה רבה והקמנו צוות בדיקה לבחינת התנהלות המסגרת. מסגרות הארכת השהות שתחת פיקוח המשרד מחויבות לשמש מרחב מוגן ובטוח עבור כל ילדה וילד ונוודא שכך יהיה. המשרד עומד לרשותם של ליהי ושל בני משפחתה כל העת".

טרם נמסרה תגובה מעיריית בני ברק.

ח"כ קארין אלהרר: "המערכת מפקירה את חיי ילדינו"

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד-תל"ם) פנתה ליו"ר הוועדה לזכויות הילד ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) וקראה לו לערוך דיון בהשתתפות כלל הגורמים הרלוונטיים, "שיתנו בידינו הסברים כיצד יש למנוע את המקרה הבא".

"לא יעלה על הדעת שמסגרת שאמורה לשמור ולהגן על ילדינו, משאירה ילדים - קל וחומר ילדי החינוך
המיוחד - ללא פיקוח, ומאפשרת למקרים כאלו לקרות", כתב ח"כ אלהרר. "זו מערכת שפעם אחר פעם נכשלת בתפקידה לטפל באירועים במהירות, ליידע את ההורים באופן מידי, ובמקרים המתאימים כמו במקרה דנן גם לפנות לשירותי הרווחה ולפנות את הילדה לקבלת טיפול רפואי".

היא הוסיפה כי "האמור מצטרף לשורה מדאיגה של אירועים המדגימים את אזלת ידה של המערכת והפקרותה את חיי ילדינו. לא ייתכן שהורים רושמים את ילדיהם לצהרונים ומקבלים בסוף היום ילדים חבולים. אני מבקשת לקיים בנדון דיון מהיר בוועדה, במטרה לוודא שמקרים מסוג זה לא יישנו בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully