וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדליות ל"גיבורי" הקורונה: התעמולה הסינית משנה את נרטיב המגיפה

בטקס מפואר וחגיגי בפרלמנט, הנשיא שי העניק עיטורים לארבעה מומחי רפואה בזכות "ההצלחה המהירה" במאבק בנגיף. שופרות המשטר הקומוניסטי משבחים את תגובת המפלגה הקומוניסטית, בעוד שבמערב מאשימים אותה בטיוח. "עברנו מבחן יוצא דופן והיסטורי"

בווידאו: נשיא סין מחלק מדליות לגיבורי הקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

נשיא סין שי ג'ינפינג חילק היום (שלישי) מדליות לאנשי רפואה בטקס רשמי לציון "המבחן יוצא הדופן וההיסטורי" שצלחו בעת המאבק במגיפת הקורונה. שופרות המשטר הקומוניסטי מרעיפים שבחים על התגובה של בייג'ינג לנגיף ומנסים לתאר את המשבר כדוגמה לזריזות ולארגון של ההנהגה.

שי העניק מדליות לארבעה "גיבורים" מתחום הרפואה, בזמן שמאות נציגים מחאו כפיים, כשכולם עוטים מסיכות ועונדים סיכות של פרחים אדומים גדולים. "עברנו מבחן יוצא דופן והיסטורי", אמר המנהיג הסיני, ששיבח את המדינה על "מאבקה ההירואי" במגיפה. "השגנו הצלחה מהירה במאבק של העם נגד נגיף הקורונה. אנחנו מובילים את ההתאוששות הכלכלית העולמית ואת המאבק בקוביד-19".

מדינות רבות בעולם תקפו את התנהלותה של סין עם תחילת המגיפה, וארצות הברית ואוסטרליה מאשימות אותה בטיוח מקורותיה וחומרת הווירוס.

נשיא סין, שי ג'ינפינג (באמצע) עם מקבלי המדליות במהלך אירוע הוקרה בבייג'ינג לתפקודה של סין במאבק נגד הקורונה 8 בפסטמבר 2020. AP
"עברנו מבחן היסטורי". הנשיא שי לצד "הגיבורים" אחרי חלוקת המדליות, היום/AP

מצב הקורונה בסין

הטקס המפואר נערך היום ב"אולם הגדול של העם", הפרלמנט הסיני, עם עמידת דקת דומיה לזכר המתים. בין אלו שקיבלו מדליה היה ז'ונג ננשאן בן ה-83, המומחה הרפואי המוביל במדינה שהפך לפני המאבק של סין בהתפרצות. הוא קיבל את המדליה הלאומית הרמה ביותר, שאותה ענד לו שי סביב הצוואר.

"נשלב ידיים עם צוותי הרפואה בעולם כדי להמשיך במאבק לאיתור שורשי הנגיף", אמר ז'ונג. בייג'ינג מתעקשת כי המקור לנגיף, שלראשונה אובחן בשוק בעיר ווהאן בשנה שעברה, עדיין לא ידוע.

שלושת המוזמנים הנוספים קיבלו את עיטור "גיבורי העם", בהם המומחה לביוכימיה צ'ן ווי, מנהל בית חולים בווהאן, וכן מומחה לרפואה סינית מסורתית. חלק מהנוכחים באולם פרצו בדמעות במהלך הנאומים.

משתתפים עוטים מסכה במהלך אירוע הוקרה בבייג'ינג לתפקודה של סין במאבק נגד הקורונה 8 בפסטמבר 2020. AP
בבייג'ינג טוענים כי מקורו של הנגיף עדיין לא ידוע/AP
בכירי צבא סין, עוטים מסכה במהלך אירוע הוקרה בבייג'ינג לתפקודה של סין במאבק נגד הקורונה 8 בפסטמבר 2020. AP
בכירי צבא סין, עוטים מסכה במהלך אירוע הוקרה בבייג'ינג לתפקודה של סין במאבק נגד הקורונה 8 בפסטמבר 2020/AP

עם זאת, המשטר לא הוקיר את הרופא לי וונליאנג, שהיה בין הראשונים שחשף את הנגיף והושתק אחרי שהזהיר מפניו עוד לפני שהתפשט בווהאן ולמקומות אחרים בסין. בהמשך הוא מת מהווירוס. בעוד שמקומות רבים בעולם עדיין נאבקים בקורונה, סין חזרה לשגרה כמעט מלאה, ואפילו בווהאן, שעליה הוטל סגר קפדני, נראים התושבים ללא מסיכות.

באופן רשמי, 4,634 איש מתו מהנגיף בסין, אך רבים בעולם מאמינים כי המספרים האמיתיים גבוהים בהרבה. ההתפרצות נבלמה בזכות שורת מגבלות והגבלות נסיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully