וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרידי ספינה נאצית אותרו לחופי נורבגיה 80 שנה אחרי שטבעה

8.9.2020 / 14:32

הספינה "קרלסרוהה" השתתפה בפלישה למדינה ב-1940, ונפגעה מצוללת בריטית עם שובה לגרמניה. הנאצים הטביעו אותה בעצמם. שרידיה אותרו בעומק של 490 מטר, מרחק של כ-24 ק"מ מהחוף

בווידאו: ספינת מלחמה נאצית שאותרה בחופי נורבגיה/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

שרידיה של ספינת מלחמה גרמנית גדולה התגלו לחופי נורבגיה, כ-80 שנה לאחר שהוטבעה בקרב מלחמת העולם השנייה.

אחרי שזוהתה מתמונות ומסריקות סונאר של גוף הספינה ודרך מאפיינים כמו עמדות התותחים שלה, הספינה "קרלסרוהה" אותרה לראשונה ב-2017, 15 מטר בלבד מכבל תת-ימי של חברת החשמל של נורבגיה, שפועל מאז 1977.

הספינה, שאורכה 174 מטר, נבנתה בשנות ה-20 ועל גופה נראו עוד סמלים מהתקופה הנאצית. היא נפגעה על ידי צוללת בריטית אחרי שהשתתפה בכוח הפלישה הנאצי לנורבגיה באפריל 1940 והייתה בדרכה חזרה לבסיס האם שלה. הצוות שלה פונה והגרמנים היו אלו שהטביעו אותה בעצמם. אחרי הפלישה, הממשלה והמלך של נורבגיה נמלטו לגלות בבריטניה, שם שהו עד כניעת גרמניה חמש שנים לאחר מכן.

סריקת סונאר של ספינת מלחמה גרמנית "קרלסרוהה" ששקעה במלחמת העולם השנייה כפי שנצפתה במרחק 13 ק"מ מקריסטיאנסאנד, נורבגיה. רויטרס
שרידי הספינה שאותרו לחופי נורבגיה/רויטרס
חלק מספינת מלחמה גרמנית "קרלסרוהה" שטבעה במלחמת העולם השנייה, קריסטיאנסאנד ,נורבגיה. רויטרס
חלק מספינת מלחמה גרמנית "קרלסרוהה" שטבעה במלחמת העולם השנייה, קריסטיאנסאנד ,נורבגיה/רויטרס

הספינה אותרה בעומק של 490 מטר, מרחק של כ-24 ק"מ מהחוף. "אפשר למצוא על גורלה של קרלסרוהה בספרי ההיסטוריה שלנו, אבל אף אחד לא ידע בדיוק היכן היא טבעה", אמר הארכיאולוג והחוקר פרוד קבלואה, מהמוזיאון הימי של נורבגיה.

חברת החשמל של נורבגיה אמרה כי היא מניחה את הכבל התת-ימי, המחבר את המדינה לדנמרק, רחוק יותר אילו מיקומה של הספינה היה ידוע עם תחילת העבודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully