וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבינט הקורונה ידון בהמלצה להשבית את מערכת החינוך בתקופת החגים

עודכן לאחרונה: 8.9.2020 / 11:26

השרים צפויים לדון ביום חמישי בשורת המלצות של ממונה הקורונה גמזו בנוגע ללימודים בבתי הספר. אחת מהחלופות שנשקלות היא האפשרות להשבית את כל מערכת החינוך במהלך החגים, ללא קשר לרמת התחלואה ברשות המקומית. הפרמטרים יקבעו לפי העומסים בבתי החולים והעלייה בתחלואה

בווידאו: פתיחת שנת הלימודים/צילום: יותם רונן, שי מכלוף, רוני כנפו, יואב איתיאל ולע"מ

קבינט הקורונה צפוי לדון ביום חמישי בשורת המלצות של ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו בנוגע למערכת החינוך. אחת מהחלופות שנשקלות היא האפשרות להשבית את כל ממערכת החינוך במהלך החגים, ללא קשר לרמת התחלואה ברשות המקומית. הפרמטרים להמלצה זו יקבעו לפי מידת העומסים בבתי החולים ובחינה מחודשת של העלייה ברמת התחלואה.

בצוות הפרויקטור מדגישים כי הדבר עדיין נמצא בעבודת מטה, אוספים עוד נתונים ומקיימים התייעצויות. צוות הממונה יקיים בחינה מחודשת של מצב התחלואה וכן יבדוק עם מערך הרופאים והאחיות את מצב העומסים בתחלואה מהנגיף בבתי החולים.

במקביל, ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת מתכנסת הבוקר (שלישי) כדי לדון במתן סמכויות בכל הקשור להגבלת הפעילות של מוסדות החינוך. בין השאר, הוועדה תדון בשינוי מתווה הקפסולות לכיתות ג'-ד', באופן שיאפשר לתלמידים לימוד ממושך יותר במוסדות החינוך.

הדיון יתקיים ברקע ההחלטה לסגור את מוסדות החינוך ב-40 יישובים המוגדרים אדומים בשל רמת התחלואה בהם. במסגרת המגבלות שאישרה ועדת השרים לענייני אזור מוגבל, לא תתאפשר פעילות בבתי הספר ובגני הילדים, למעט החינוך המיוחד. זאת לצד עוצר לילי, השבתת הפעילות המסחרית, הגבלות תנועה עד 500 מטרים והתקהלות.

כיתה ריקה - ספטמבר 2009. נתי שוחט, פלאש 90
דיון במתן הסמכויות לאחר סגירת מוסדות החינוך/פלאש 90, נתי שוחט

עם זאת, רשימת היישובים האדומים הסופית עליהן יחולו המגבלות, תאושר רק בהמשך היום, בעיכוב של יומיים. הדבר הוביל לזעם בקרב ראשי הרשויות, שנותרו מבולבלים וחסרי ודאות.

עוד בוואלה!

בעיכוב של יממה: השרים צפויים לאשר את רשימת הערים עליהן יוטל עוצר לילי

לכתבה המלאה

הטלת העוצר הלילי וסגירת מערכת החינוך ביישובים האדומים הם חלק ממתווה מרוכך שעלה להצבעה בוועדה, בהובלת נתניהו. זאת, בעקבות הלחץ שהפעילו הסיעות החרדיות, שבלמו את הצעתו של ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו, שכללה הטלת סגר מלא על כתשעה יישובים אדומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully