וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הקורונה: "התחלואה לא גורמת לקריסת מערכת הבריאות, אין צורך בסגר"

7.9.2020 / 11:35

מומחים שזומנו לדיון בוועדה התריעו כי הטלת סגר כללי אינה נחוצה, למרות העלייה בנתוני התחלואה. "נתוני התמותה מזכירים שפעת", אמרו. יו"ר הוועדה שאשא-ביטון: "לכולנו ברור הנזק שייגרם אם תוטל מגבלה כזו על המשק"

בווידאו: רופאים המתנגדים לסגר מדברים בוועדת הקורונה/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

ועדת הקורונה בכנסת דנה הבוקר (שני) בצורך בהטלת סגר כללי, לנוכח הזינוק המשמעותי במספר החולים. הדיון בנושא בא בצל החשש מקריסת מחלקות האשפוז במערכת הבריאות, אל מול הנזק שעלול להיגרם למשק. "אנו רוצים להבין האם מדינת ישראל באמת חייבת סגר כשלכולם ברורות ההשלכות", אמרה יו"ר הוועדה יפעת שאשא-ביטון הפתח הדיון בוועדה.

"תקופה די ארוכה מרחף מעלינו הסגר הכללי בטענה שאנחנו נמצאים במציאות אפדימיולוגית שדורשת את זה", אמרה שאשא-ביטון. "ככל שצללנו כאן לנתונים ראינו שהם לא דרמטיים. גם העלייה שאנחנו רואים היא מאוד קטנה ביחס למאומתים. בשבוע האחרון נוצרה אווירה שאנחנו לקראת קטסטרופה. חשוב להסביר שהעלייה במאומתים עולה בעקבות כמות הבדיקות שעולה".

החלת הסגר בלוד בעקבות עלייה בתחלואה 2 ביולי 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
"אפס תמותה". סגר בלוד לפני כחודשיים/ראובן קסטרו

לדברי ד"ר אמיר שחר, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בלניאדו, נתוני החולים המאומתים, החולים קשה והמונשמים יציבים כבר שבועות רבים, ואינם גורמים לקריסת מערכת הבריאות ובתי החולים. "אני מבקש לשאול את משרד הבריאות על בסיס איזה עובדות ונתונים מבקים להפעיל אמצעי על מנת למנוע תחלואה", אמר. "אני סופר כרגע היום 131 אלף וקצת מעל לאלף מתים ואנחנו מגיעים ל-7% תמותה. זו תמותה של שפעת. אז מה האיום על האוכלוסייה? ממה אנחנו פוחדים?".

פרופ' אודי קמרון, מרצה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל-אביב, וחוקר מערכות הגנה של חיידקים מפני נגיפים, חזר על הערכות-היתר של מתים וחולים במגפה עם תחילתה - שלא התממשו. הוא סיפר על התנהלות שבדיה, שכיום מוגדרת כ'ירוקה', ועל כן אין צורך בסגר.

עוד בוואלה!

קורונה - עדכון יומי: 2,257 בני אדם אובחנו ביממה, 12.3% מהנבדקים חיוביים

לכתבה המלאה
יו"ר ועדת הקורונה, יפעת שאשא ביטון במהלך כינוס ועדת הקורונה 7 בספטמבר 2020. -, אתר רשמי
"ההשלכות של סגר ידועות לכולם". שאשא-ביטון, היום/אתר רשמי, -

"אנחנו יזמנו מכתב שתומך במודל שבדי משודרג", אמר פרופ' קמרון. "צריך להתסכל על מבחן המציאות. במרץ דיברו איתנו על מגיפה של פעם במאה שנה, עם מאה אלף מתים. זה לא קרה, לא היה קרוב ולא יהיה. באפריל שבדיה ובריטניה ניצבו בפני דילמת הסגר או חופש הפרט ומגבלות מועטות. בריטניה אמרה שהולכים לסגר ושוודיה הלכה למודל משלה - חזו לה מאה אלף מתים, וכיום אנחנו רואים שאין כמעט מתים... צריך להפסיק את ההפחדות האלה ולהפסיק להוריד את הנושא מסדר היום".

ד"ר אריאל מוניץ, מהמחלקה למיקרוביולוגיה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב, טען כי מתבצע מספר בדיקות רב למדי, באופן שמוביל לבזבוז משאבים. "אין צורך בכך", אמר. "אלו לא בדדקות סקר ולכן הן לא עוזרות לנו בכלל בקבלת ההחלטות. זה בזבוז משווע של כסף שצריך לתת אותו לבתי החולים". הוא הוסיף: "אפילו צרפת, בה היה גל ראשון עם תמותה רבה, חווה כעת גל שני משמעותי - עם אפס תמותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully