וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב מקדמת את מקורבה ניצב בדימוס יורם הלוי ליו"ר רשות שדות התעופה

3.9.2020 / 16:25

לאחר שמועמדה הקודם נפסל, לוואלה! NEWS נודע כי שרת התחבורה מתכוונת למנות את מפקד מחוז י-ם לשעבר, שנחשב בעבר למועמד מוביל במרוץ לתפקיד המפכ"ל, לתפקיד הבכיר. המועמד הקודם, דני בנלולו, נפסל בוועדת המינויים ברשות החברות. לשכת רגב: "לא עוסקים במינויים עתידיים"

בווידאו: חניכת הרכבת הקלה בין ירושלים לתחנת סבידור בת"א/צילום: יותם רונן

המועמד החדש של שרת התחבורה מירי רגב לתפקיד יו"ר רשות שדות התעופה הוא ניצב בדימוס יורם הלוי - כך נודע לוואלה! NEWS. הלוי, מפקד מחוז ירושלים לשעבר, היה מועמד מוביל לתפקיד מפכ"ל המשטרה, ונחשב למועדף על רגב לו הייתה מתמנה לתפקיד השרה לביטחון פנים. לדברי גורמים פוליטיים, כעת היא מתכוונת למנותו לתפקיד יו"ר רשות שדות התעופה, לאחר שהמועמד הראשון שלה לתפקיד נפסל בוועדת הבדיקה למינויים ברשות החברות הממשלתיות.

הלוי, שכיהן בעבר כמפקד הימ"מ, להב 433, מג"ב, מחוז דרום ומחוז ירושלים, שירת במשטרה במשך יותר מ-30 שנה ונחשב לאחד הקצינים הבולטים והמבטיחים בארגון. למרות זאת, הוא פרש לפני כשנתיים, לאחר שגלעד ארדן, השר הקודם לביטחון הפנים, בחר שלא למנותו למפכ"ל במקומו של רוני אלשיך. סאגת המרוץ למפכ"לות הייתה רווית יצרים וסכסוכים, וכללה עימות חריף בין הלוי לאלשיך. הלוי, שנחשב לחבר מקורב ואישי של רגב, סומן במהלכה כמועמד המועדף עליה ועל בלפור לתפקיד המפכ"ל הבא.

יורם הלוי. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
נחשב למועמד מועדף על השרה. ניצב בדימוס הלוי/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

ארדן בחן את האפשרות למנות את הלוי למפכ"ל, אך בסוף החליט להעמיד את ניצב בדימוס צ'יקו אדרי כמועמדו. זאת, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה קבע שבעברו של הלוי ישנם אירועים משמעתיים שיקשו על אישור המינוי שלו בפני ועדת גולדברג, שמאשרת את המינויים הבכירים ואת זהות המפכ"ל.

בסופו של דבר גם המינוי של אדרי נפסל בוועדת גולדברג, ובסוף 2018 ארדן מינה את ניצב מוטי כהן כמפכ"ל זמני, שישלים בקרוב שנתיים בתפקיד. במהלך כל תקופת הבחירות, רגב, ששאפה להתמנות לתפקיד השרה לביטחון פנים, הפעילה לחצים על ארדן שלא למנות מפכ"ל קבוע ולהאריך את המינוי הזמני של כהן עד שתקבל את התפקיד.

אחרי הבחירות, השר אמיר אוחנה קיבל את המשרד לביטחון הפנים, ואילו רגב מונתה לתחבורה. שמו של הלוי הוזכר גם כמועמד פוטנציאלי במרוץ הנוכחי, אך כרגע מינוי המפכ"ל הקבוע נעצר עד להודעה חדשה לנוכח המחלוקת על המינויים הפוליטיים בקואליציה, ומ"מ המפכ"ל כהן הודיע כי ימשיך בתפקידו. גורמים פוליטיים טוענים שרגב מעוניינת למנות כעת את הלוי לתפקיד יו"ר רשות שדות התעופה.

עוד בוואלה!

רגב, המקורב לסער והמינוי: המתיחות האחרונה בין שרת התחבורה לבלפור

לכתבה המלאה
שרת התחבורה, מירי רגב במהלך סיור בשדה התעופה בן גוריון 13 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
תכננה למנותו למפכ"ל. רגב/ראובן קסטרו

הלוי יצטרך לעבור כעת בדיקה של ועדת גילאור, לבדיקת המינויים ברשות החברות הממשלתיות, שכבר פסלה מועמד אחד של רגב לתפקיד - ח"כ לשעבר דני בנלולו. לפי החוק, יו"ר של חברה ממשלתית שיש לו זיקה פוליטית לאחד משרי הממשלה חייב להפגין "כישורים מיוחדים" בתחומי הפעילות של החברה. הוועדה פסלה את בנלולו, פעיל ליכוד ותיק מאשדוד, מאחר שלא מצאה כי ברשותו ניסיון או ידע רלוונטי לניהול רשות שדות התעופה, המופקדת על הענף שנפגע אנושות מהשלכות הקורונה ומצוי בעיצומו של המשבר הגדול בתולדותיו.

המסר מבלפור

כפי שפורסם בוואלה! NEWS, רגב התכוונה בתחילה למנות במקום בנלולו את מ"מ ראש העיר אשדוד, גבי כנפו, שמקורב לראש העיר יחיאל לסרי, אחד מראשי הערים החזקים ביותר בליכוד. בחודש שעבר ועדת גילאור אישרה את מינויו של כנפו לחבר דירקטוריון רשות שדות התעופה, ובהמשך רגב תכננה למנותו ליו"ר.

ואולם, התוכניות הללו נתקלו בהתנגדות קשה מסביבת ראש הממשלה, לאור העובדה שכנפו נחשב לתומך בולט ביותר של יריבו של נתניהו, ח"כ גדעון סער, וגם תמך בו בהתמודדות מולו בפריימריז בליכוד בשנה שעברה. לפי מקורות בליכוד, רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, שמעה על כוונתה של רגב למנות את כנפו, שאף התבטא נגד נתניהו בקמפיין הפריימריז של סער, והעבירה לה מסרים זועמים ודרישה שתחזור בה.

יו"ר רשות שדות התעופה הוא מינוי משותף של שר התחבורה וראש הממשלה, וגורמים פוליטיים מעריכים כי נתניהו וסביבתו יתמכו במועמדותו של הלוי לתפקיד. לנוכח קרבתו של הלוי לרגב, ועדת גילאור תדרוש ממנו כנראה להוכיח כישורים מיוחדים לעניין ניהול רשות שדות התעופה הגוברים על הזיקה האישית ביניהם.

מלשכת שרת התחבורה רגב נמסר: "איננו עוסקים במינויים עתידיים".

מטעמו של ניצב בדימוס יורם הלוי לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully