וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות בלוס אנג'לס אחרי ששוטרים ירו למוות בגבר שחור שהשליך אקדח

עודכן לאחרונה: 1.9.2020 / 17:42

שוטרים פתחו במרדף אחרי דיז'ון קיז בן ה-29 בזמן שרכב על אופניו, בטענה שהפר את תקנות התחבורה. לטענתם, הוא תקף באגרוף אחד מהם, וכשהשליך ערימת בגדים, הם הבחינו באקדח. לאחר התקרית, שמגיעה בזמן המחאה על הגזענות בארה"ב, יצאו תושבים להפגנה. "הוא לא היה חמוש"

בווידאו: הפגנות בלוס אנג'לס במחאה על הרג גבר שחור/מתוך טוויטר, עריכה: ניר חן

אדם שחור נורה למוות על ידי שוטרים באזור לוס אנג'לס והמשטרה פתחה בחקירה. בעקבות התקרית, שמצטרפת לשורת היתקלויות קטלניות בין שוטרים לבין אזרחים שחורים ברחבי ארצות הברית, הובילה להפגנות במקום.

סגן השריף של מחוז לוס אנג'לס, ברנדון דין, אמר אתמול כי שני שוטרים מתחנה בדרום העיר היו בנסיעה כשראו אדם רוכב על אופניו בהפרה של חוקי התנועה. דין, שצוטט על ידי לוס אנג'לס טיימס, אמר כי לא ברור איזה תקנות הוא הפר.

לדבריו, כשהשוטרים ניסו לעצור אותו, הוא זרק את אופניו והתחיל לברוח. במהלך המרדף, השוטרים שוב ניסו לתקשר עמו, אך סגן השריף אמר כי הוא תקף אחד מהם והכה אותו בפניו. לאחר מכן, הוא השליך ערימת בגדים שהוא נשא עמו, והם הבחינו באקדח שהיה בתוכה. בשלב זה הם פתחו לעברו באש. מותו נקבע בזירה.

הפגנות בעיר לוס אנג'לס אחרי שגבר שחור נהרג מירי שוטרים, 31 באוגוסט 2020. AP
אלימות המשטרה מסעירה את ארה"ב. תושבים מוחים על הירי, אתמול/AP
הפגנות בעיר לוס אנג'לס אחרי שגבר שחור נהרג מירי שוטרים, 31 באוגוסט 2020. AP
"אין צדק, אין שלום". שוטרים פרוסים במוקד המחאה, אתמול/AP

בני משפחה זיהו את ההרוג בתור דיז'ון קיז, בן 29. לאחר הירי הקטלני, יותר ממאה בני אדם צעדו לתחנת משטרה דרך כביש מהיר. חלקם אמרו כי הם לא חושבים שהירי היה מוצדק, בעוד שאחרים צעקו "קראו בשמו" ו"אין צדק, אין שלום".

ארלנדר גיוונס, תושב המקום בן 68, תהה מדוע השוטרים ירו בו, אם הוא לא החזיק באקדח.
"אם הוא היה מנסה להגיע אליו, זה שונה", אמר ללוס אנג'לס טיימס. "אבל אם זה (האקדח) היה על הרצפה, למה לירות? זה אומר שהוא לא חמוש".

הגזענות והאלימות המשטרתית מסעירות את ארצות הברית מאז ההרג של ג'ורג' פלויד במיניאפוליס לפני יותר משלושה חודשים. מאז נמשכות ההפגנות במוקדים שונים במדינה, ואלו סוערים מחדש בימים האחרונים בעקבות ירי בג'ייקוב בלייק בעיר קנושה, ויסקונסין, בשבוע שעבר.

הסוגיות עומדות גם במרכז מערכת הבחירות לנשיאות. הנשיא דונלד טראמפ מאשים את הדמוקרטים באנרכיה בערים שבשליטתם, ומגן על אנשי אכיפת החוק. הוא סירב לגנות את הנער שנאשם ברצח שני מפגינים בקנושה ואמר כי נראה שפעל מתוך הגנה עצמית. הנער בן ה-17 הוא תומך של הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully