וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב, המקורב לסער והמינוי: המתיחות האחרונה בין שרת התחבורה לבלפור

27.8.2020 / 19:00

מועמד השרה ליו"ר רשות שדות התעופה נפסל, ולוואלה! NEWS נודע כי התכוונה למנות במקומו את מ"מ ראש העיר אשדוד גבי כנפו - המזוהה עם ח"כ גדעון סער. לדברי גורמים בליכוד, רעיית רה"מ דרשה מרגב שתחזור בה. לשכת רגב: "הגב' נתניהו לא עוסקת במינויים ולא פנתה בנושא"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניר חן

מתיחות פרצה בימים האחרונים בין סביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקורבתו, שרת התחבורה מירי רגב, סביב מינוי יו"ר רשות שדות התעופה. המועמד הראשון של רגב לתפקיד, ח"כ לשעבר דני בנלולו, נפסל באחרונה בוועדה לבדיקת המינויים בחברות הממשלתיות, ולוואלה! NEWS נודע כי רגב התכוונה למנות במקומו את ממלא-מקום ראש העיר אשדוד, גבי כנפו.

אלא שבעוד רגב היא אחת הליכודניקיות המקורבות ביותר לראש הממשלה ורעייתו, כנפו מזוהה דווקא עם המחנה הנגדי של ח"כ גדעון סער, וגם תמך בו בפריימריז על ראשות הליכוד בשנה שעברה. לפי גורמים בליכוד, רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו שמעה על כוונתה של רגב למנות את כנפו, שאף התבטא נגד נתניהו בקמפיין הפריימריז של סער, והעבירה לה מסרים זועמים ודרישה שתחזור בה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו שרה נתניהו ומירי רגב, ספטמבר 2019. גרשון אלינסון \ פלאש 90, פלאש 90
אחת המקורבות לרה"מ ורעייתו. בני הזוג נתניהו ורגב/פלאש 90, גרשון אלינסון \ פלאש 90

רשות שדות התעופה כפופה לחוק החברות, שקובע שמועמד לתפקיד יו"ר, מנכ"ל או דירקטור בחברה ממשלתית שיש לו זיקה פוליטית לשרי הממשלה חייב להפגין "כישורים מיוחדים" בתחומי הפעילות של החברה. לכן, הוועדה לבדיקת המינויים בחברות הממשלתיות, המכונה ועדת גילאור, לא אישרה את מועמדותו של בנלולו, גם הוא מוותיקי הליכוד באשדוד, שכיהן כח"כ בכנסת ה-16 ומשמש ראש משלחת קק"ל בצרפת, לוקסמבורג ובלגיה.

הוועדה לא מצאה שיש לו ניסיון או ידע רלוונטי לניהול רשות שדות התעופה, שאחראית על הפעלת שדות התעופה האזרחיים ומופקדת על ענף התעופה, שנפגע במיוחד מהקורונה ונמצא בעיצומו של המשבר הגדול בתולדותיו.

גבי כנפו. מתוך הטוויטר של גבי כנפו, צילום מסך
מזוהה עם מחנה סער. כנפו/צילום מסך, מתוך הטוויטר של גבי כנפו

גורמים פוליטיים אמרו לוואלה! NEWS כי רגב שקלה תחילה לעקוף את החלטת הוועדה ולהביא את המינוי של בנלולו לאישור הממשלה, אך בסופו של דבר החליטה לעשות ניסיון נוסף ולהגיש את כנפו כמועמד. בשלב ראשון, כנפו הגיש בקשה להתמנות כדירקטור ברשות שדות התעופה שאושרה מוקדם יותר החודש בוועדה לבדיקת מינויים. הוועדה קבעה שלכנפו יש כישורים מיוחדים לכהן כחבר דירקטוריון רש"ת, בגלל ניסיונו בתחום הלוגיסטיקה, שהוא תחום עיסוק מרכזי של רשות שדות התעופה, "ויש בכישורים אלה כדי להתגבר על הזיקה הפוליטית של מר כנפו". בהמשך לאישור חברותו בדירקטוריון, כך לדברי הגורמים הפוליטיים רגב התכוונה להעמיד אותו כמועמד ליו"ר. עם זאת, בעקבות ההתנגדות של נתניהו וסביבתו למינוי, מועמדותו עשויה לרדת מהפרק.

סניף הליכוד באשדוד הוא אחד הגדולים והמרכזיים בארץ, עם יותר מ-4,000 מתפקדים. רגב נחשבת לדמות חזקה מאוד בסניף: בפריימריז האחרונים לרשימת הליכוד, בפברואר 2019, היא הגיעה למקום השני וקיבלה שם קרוב לאלף קולות - בפער קטן מיולי אדלשטיין שהגיע למקום הראשון.

ראש העיר יחיאל לסרי הוא אחד מראשי הערים החזקים בליכוד, וכנפו, סגנו ויועצו, מלווה אותו עוד מתחילת דרכו הפוליטית. כנפו מקורב מאוד גם לאחד מיועציה הפוליטיים הבכירים של רגב, משה בן זקן, גם הוא בן העיר אשדוד.

פעילי הליכוד  באשדוד 3 באפריל 2019. ראובן קסטרו
לסרי ורגב באשדוד, אפריל 2019/ראובן קסטרו

בעוד רגב ולסרי הם תומכים אדוקים של נתניהו, כנפו היה מהבכירים הראשונים בליכוד שהתייצבו מאחורי סער בפריימריז על ראשות הליכוד בדצמבר שעבר, וסייע בגיוס ראשי ערים ובכירים נוספים מאחוריו. הוא אף התראיין בתקשורת ויצא פומבית בטוויטר נגד המשך כהונת נתניהו. "מהרגע שיש לנתניהו כתב אישום, אין לו אפשרות להקים ממשלה. אם טובת המדינה או המפלגה לנגד עיניו הוא צריך לפנות את המפלגה לשאר האנשים", כנפו אמר אז בריאיון בערוץ כנסת.

לכן, לפי גורמים בליכוד, "בבלפור השתוללו" על הכוונה של רגב לתגמל את אחד מנאמני סער והעבירו מסר חריף של התנגדות למינוי של מי שאינו נאמן לנתניהו.

מלשכת שרת התחבורה רגב נמסר בתגובה: עו"ד גבי כנפו אינו מיועד לכהן כיו"ר רשות שדות התעופה אלא כחבר דירקטוריון ולשמחתנו עבר את ועדת גילאור. רעיית ראש הממשלה הגב' שרה נתניהו אינה עוסקת במינויים ומכך שלא פנתה לשרה רגב כלל בנושא. מומלץ לגורמים האנונימיים המפיצים מידע כוזב לחדול מעיסוק בשקרים וברכילות".

מטעמה של שרה נתניהו נמסר כי "לא היה ולא נברא. חבל שבמקום לסקר הפעילות החשובה של הגב' נתניהו בנושאים של בריונות ברשת (שיימינג) ואלימות נגד נשים, אתם מפרסמים את השקרים האלה".

כנפו לא הגיב לפניית וואלה! NEWS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully