וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: הגז הנפלט מאגזוזי מכוניות עשוי לסייע לחולי לב

20.1.2003 / 14:35

כך סבורים חוקרים מפיטסבורג; לטענתם, השימוש בפחמן חד חמצני מפחית את הסיבוכים בניתוחי מעקפים והרחבת העורקים; עכברי שנחשפו לגז סבלו פחות מסיבוכים במהלך ניתוחי לב

מחקר חדש מגלה כי הגז הרעיל הנפלט מאגזוזי המכוניות יכול לסייע בהצלת חייהם של חולי לב. באתר הבריטי 'איי.סי. ווילס' דווח כי מדענים שערכו ניסויים בעכברי מעבדה, גילו כי אלו שנחשפו לגז פחמן חד חמצני, סבלו פחות מסיבוכים במהלך ניתוחי לב.

להערכת החוקרים האמריקאים, הגז עשוי להועיל במקרים של חולים הסובלים מחסימת עורקים או מהיצרות עורקים. עד היום, ההליך הרפואי השכיח לטיפול בחולים הסובלים מחסימת עורקים הוא ניתוח מעקפים.

בניתוח מעקפים משתילים קטע מסויים של כלי דם מחלק אחר של הגוף כדי לנתב דם מסביב לעורק החסום. במקרה של בעיות בזרימת הדם עקב עורק צר נוקטים בהליך כירורגיית כלי דם הכולל שימוש בבלון כדי להרחיב את העורק. בשני הליכים אלו ישנו אחוז כשלונות גבוה באופן יחסי עקב עיבויי דפנות העורק במהלך הניתוח.

החוקר הראשי, ד"ר ליאו אוטרביין מבית הספר לרפואה של פיטסבורג, אמר: "אם ניתן יהיה לטפל בחולים בפחמן חד חמצני, התוצאות עשויות להיות טובות יותר לטווח ארוך, מאחר ומקרי עיבויי העורק יפחתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully