וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הביקורת: המשטרה חזרה בה מבקשתה להרחיק מפגין שהוכה מבלפור

המשטרה ביקשה להרחיק לשבועיים את אביחי גרין שנחקר על תקיפת סנ"צ גואטה, לאחר שבתיעוד נראה קצין המשטרה הבכיר תוקף אותו. המשטרה החליטה למשוך את הבקשה והמפגין בירך על כך: "זה דבר שיכל לקרות לכל אחד, וחשוב שתצא אמירה מובהקת שעדיין מותר להפגין במדינה"

בווידאו: דיון בעניינו של אביחי גרין שנחקר על תקיפת סנ"צ גואטה/צילום: רוני כנפו

המשטרה חזרה בה היום (רביעי) מבקשתה להרחיק לשבועיים מבלפור מפגין שנחקר על תקיפת סנ"צ ניסו גואטה, לאחר שבתיעוד נראה קצין המשטרה הבכיר תוקף אותו.

גואטה נחקר ביום ראשון במח"ש על התיעוד שבו נראה בין היתר המפגין אביחי גרין. לאחר חקירתו הוא הורחק ל-24 שעות מתחנות המשטרה וחזר לתפקידו. גרין, לפי עורך דינו, זומן לחקירה במשטרה לאחר שהתראיין בתקשורת וטען לאלימות כלפיו, ואתמול נחקר בחשד לתקיפת שוטר, הפרעה לשוטר והעלבת עובד ציבור. לאחר חקירתו נדרש לחתום על הרחקה ממעון ראש הממשלה לשבועיים, אך סירב. בנוסף, הגיש השבוע גרין תלונה במח"ש נגד גואטה.

דיון בעניינו של מפגין שנחקר והמשטר הדורשת להרחיקו מבלפור למשך שבועיים, השלום, ירושלים. רוני כנפו
גרין בבית המשפט, הבוקר/רוני כנפו

גרין אמר לאחר ההודעה כי "זה מרגיש שזה דבר שיכל לקרות לכל אחד, וחשוב שתצא אמירה מאוד מובהקת שעדיין מותר להפגין במדינה. מדובר באנשים איבדו את העבודה והכל זה לא אנרכיסטים, וזה הזמן לצאת לרחוב ולהביע סולידריות".

הוא הוסיף כי "הפכתי לדמות מפתח בניסיון לטייח ערב של אלימות משטרתית. אני חישב שההד התקשורתי עם התיעודים לא הותירו מקום לספקות לגבי מה שקרה. עצוב לי שהמשטרה בחרה לזמן אותי לחקירה".

בנוסף לגואטה, חוקרת מח"ש תיעוד שבו נראית שוטרת סוטרת לאחת המפגינות. השוטרת נחקרה ביום שני ושוחררה בתום החקירה. בתחילת השבוע, דחה בית משפט השלום את בקשות המשטרה להרחיק שישה מפגינים וכן להאריך את מעצרם של שלושה אחרים.

עו"ד דניאל חקלאי שייצג את גרין אמר כי "המשטרה מתקפלת, הבינה שמדובר בבקשה מופרכת. שמח שהתעשתה אחרי הרגע האחרון. מדובר בבחור נורמטיבי שרק הגיע להפגין למען שלטון החוק ולמען זכויות האדם. כשראה שוטרים בהפגנה נוהגים באלימות הוא העיר להם ובעקבות את קיבל אגרוף מקצין משטרה בכיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully