וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היכונו לגרוע מכל": הוריקן לאורה בדרך להכות בארה"ב

26.8.2020 / 9:20

הסופה, שצפויה לפגוע בגבול לואיזיאנה-טקסס בעוצמה 3, מתקדמת עם רוחות במהירות של 120 קמ"ש. מאות אלפים נדרשים להתפנות מבתיהם, והרשויות מזהירות מפני נזק רב

בווידאו: ההוריקן "לאורה" מתקדם לעבר טקסס/צילום: רויטרס

הוריקן לאורה מתקדם במפרץ מקסיקו לעבר ארצות הברית, כשהוא צפוי להתחזק לעוצמה 3 או יותר מחר (רביעי) לקראת פגיעתו בחוף - כך אמרו במרכז ההוריקנים הלאומי. הסופה עלולה לפגוע פגיעה ישירה ביוסטון, וגורמים רשמיים בטקסס אמרו כי מאות אלפי תושבים החיים באזורי החוף צריכים להתפנות מבתיהם באופן מידי.

ההוריקן, שעוצמת הרוח שלו מגיעה ל-120 קמ"ש, ובינתיים הוא בדרגה 1 מתוך 5. נכון לאתמול אחר הצהריים, הוא היה במרחק של 825 ק"מ מלייק צ'ארלס, לואיזיאנה, כשהוא מתקדם בקצב של 26 קמ"ש. במרכז ההוריקנים הלאומי של ארצות הברית חוזים כי הוא יפגע בגבול טקסס-לואיזיאנה בלילה שבין רביעי לחמישי.

במרכז ההוריקנים הלאומי אמרו כי גובה הגלים עשוי להגיע ל-3.4 מטר, ובאזורים מסוימים ייתכנו 30 ס"מ של גשם, שיובילו להצפות נרחבות. החזאי כריס קר ממרכז המידע DTN אמר כי לאורה עלולה להתחזק עד לרמה 4 עם פגיעתה.

הסופה, שזרעה הרס בקריביים, הובילה לשיבושים ביצור הנפט במפרץ מקסיקו. התפוקה צומצמה בכ-90%, רמה שלא נראתה כמוה מאז הוריקן קתרינה ההרסני ב-2005, ומחירי הדלק זינקו בימים האחרונים.

הוריקן לאורה מתקדם לעבר ארה"ב, 24 באוגוסט 2020. רויטרס
התקדמות הוריקן לאורה במפרץ מקסיקו/רויטרס
נזקים בפורט או פרינס, האיטי, מהסופה לאורה, 23 באוגוסט 2020. רויטרס
נזקים בבירת האיטי מהסופה לאורה, השבוע/רויטרס

יותר מ-420 אלף תושבים בטקסס התבקשו להפתנות אתמול, והמלצה ניתנה לאזור החוף העצום המקיף את יוסטון. הרשויות מכינות מקלטים בסן אנטוניו, דאלאס ואוסטין עבור אלו המתפנים מרצועת החוף. לינה הידלגו, שעומדת בראש מחוז האריס, הכולל את יוסטון, הזהירה מפני רוחות קטלניות וגלים הרסניים. היא אמרה כי חייהם של מיליונים בסכנה לאור מסלולה של הסופה לעבר העיר, הרביעית בגודלה בארצות הברית.

"הסופה הזו עלולה לגרום להרס חסר תקדים", אמרה במסיבת עיתונאים. "עלינו לומר זאת באמת: היכונו לגרוע מכל".

מושל טקסס גרג אבוט אמר כי המשמר הלאומי ישלח כוחות לקהילות בחוף עם כלי רכב אמידים למים ומסוקי חילוץ לקראת פגיעת ההוריקן. בבית הלבן מסרו כי הנשיא דולנד טראמפ תודרך על הסופה וכי סוכנות מצבי החירום הפדרלית תשלח אספקה לאזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully