וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן הרמטכ"ל: בניית הגדר בזמן היתה מונעת פיגועים

20.1.2003 / 12:38

האלוף אשכנזי תקף את הדרג המדיני על העיכובים בהקמת הגדר; שר האוצר בסיור בקו התפר: אישרתי תקציב מיידי לנושא; העבודה: חבל שהחלטה כה חשובה נעשית כגימיק של בחירות

סגן הרמטכ"ל, האלוף גבי אשכנזי, תקף היום את הדרג המדיני על העיכובים בבניית גדר ההפרדה. אשכנזי, שנתן סקירה במהלך סיור בקו התפר שקיים שר האוצר, סילבן שלום, אמר: "אני מעריך כי אם היה לנו את המכשול הזה כאן, מכונית תופת שנסעה למגידו והתפוצצה ליד הכלא, לא היתה יכולה לצאת מפה. אם היתה גדר בין סאלם לגלבוע, אי אפשר היה ללכת לגדיש".

בגלי צה"ל דווח כי השר שלום קיים את הסיור באזור כפר סאלם ואום אל פאחם, במטרה לבחון את התקדמות עבודות הקמת גדר ההפרדה. במהלך הסיור קיבל השר סקירה גם ממנכ"ל משרד הביטחון ומקבלנים העוסקים בבניית הגדר.

שלום הגיב לדברי אשכנזי ואמר כי הבניה כעת תושלם במהירות. הוא הסביר את הסיבות לעיכובים עד כה: "צה"ל היה צריך להיערך לעניין הזה, היתה היערכות שלקחה זמן, היו גם בעיות סטטוטוריות לא פשוטות, הפקעת אדמות, הדברים האלה לקחו זמן לא קטן".

השר אמר כי הוא אישר באופן מיידי העברת תקציב לבניית הגדר בין בית שאן ועד סאלם. לדבריו, עד כה הוציאה הממשלה כ-800 מיליון שקלים על בניית גדר ההפרדה מסאלם ועד אלקנה, באזור אריאל. בשבוע שעבר אישרה הממשלה בניה נוספת מבית שאן לסאלם, ובהמשך גדר לכיוון הבקעה.

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה לדבריו של שר האוצר: "יותר מדי משפחות היו צריכות לשלם בדם יקיריהם כדי שראש הממשלה, אריאל שרון וסילבן שלום יואילו בטובם לבנות גדר הפרדה. חבל שהחלטה חשבה כזו שלא התקבלה עד עכשיו בשל לחץ המתנחלים, נעשית בסופו של דבר כגימיק בחירות שסיכוייו להתגשם קלושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully