וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 הרוגים ו-75 פצועים בפיגוע כפול בדרום הפיליפינים

24.8.2020 / 15:22

המתקפה באי ג'ולו, שכללה מחבלת מתאבדת, הייתה הקשה ביותר באזור מאז ינואר 2019. שום ארגון לא קיבל אחריות, אך אבו סיאף, שנשבע אמונים לדאעש, פעיל באזור

אופנוע שנשרף בפיגוע באי ג'ולו, דרום הפיליפינים, 24 באוגוסט 2020. רויטרס
אופנוע שרוף בזירת הפיגוע, היום/רויטרס

לפחות 15 בני אדם נהרגו היום (שני) ו-75 נפצעו בשני פיצוצים באי בדרום הפיליפינים. בין ההרוגים במתקפה, שכלל מחבלת מתאבדת, היו אזרחים ואנשי כוחות הביטחון. הפיצוצים בעיר המרכזית באי ג'ולו, מעזו ארגון הטרור האסלאמי אבו סיאף, שנשבע אמונים לדאעש, היו במרווח של שעה זה מזה. הארגון הקיצוני הגביר בשנים האחרונות את השימוש שלו במחבלים מתאבדים.

שום ארגון לא קיבל עוד אחריות על המתקפה הגדולה ביותר בדרום הפיליפינים מאז ינואר 2019. אז, בפיגוע התאבדות כפול בכנסייה בג'ולו נהרגו יותר מ-20 בני אדם ויותר ממאה נפצעו.

הצבא אמר כי הפיצוץ הראשון התרחש בשעות הצהריים, כשמטען מאולתר על אופנוע הופעל בסמוך לשתי משאיות צבא חונות וגרם להרג של חיילים ואזרחים. עם הגעתם של כוחות משטרה וצבא לזירה, מחבלת מתאבדת ניסתה לפרוץ את המחסום והפעילה את חגורת הנפץ. היא וכמה אנשים נוספים נהרגו.

כוחות צבא בזירת פיגוע באי ג'ולו, דרום הפיליפינים, 24 באוגוסט 2020. רויטרס
הפיצוצים אירעו בתוך שעה אלו מאלו. כוחות באזור הפיצוץ/רויטרס

האי ג'ולו או אחד משרשרת של כמה איים, רובם מוסלמים, בדרום-מערב המדינה שרוב אוכלוסייתה קתולית.

"אנחנו מגנים בצורה החריפה ביותר את הפיצוצים בג'ולו", אמר דובר הנשיאות, הארי רוקה. "הרשויות מנהלות חקירה, שכוללת את זיהוי האנשים או הארגונים שאחראים למתקפות

הכוחות היו בין מאות החיילים השייכים ליחידה מיוחדת שהקים הנשיא רודריגו דוטרה לטובת מיגור אבו סיאף, ארגון הידוע לשמצה בעיקר בשל מעשי שוד, פיראטיות וחטיפות למטרות כופר, לצד אינספור מתקפות נגד מטרות אזרחיות וצבאיות.

הפיגוע היום היה אחד משישה לפחות בשלוש השנים האחרונות שכלל מחבלים מתאבדים. עד לא מכבר שיטה זו הייתה נדירה בפיליפינים, למרות עשרות שנים של סכסוך בדלני שהוביל להתחזקות האסלאמיסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully