וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2003: פרס יכול לנצח

20.1.2003 / 7:33

מסקר "מעריב-הגל החדש" עולה כי אם היה פרס עומד בראשות העבודה הוא היה זוכה ב-29 מנדטים לעומת 30 לליכוד; גורמים במפלגה בתגובה: על מצנע לפנות מקומו; מקורבי היו"ר: הוא לא יתפטר

לשמעון פרס יכלו להיות סיכויים טובים להיבחר לראשות הממשלה, לו היה עומד בראש מפלגת העבודה. מסקר "מעריב-הגל החדש" עולה, כי מפלגת העבודה בראשות פרס היתה משיגה 29 מנדטים, לעומת 30 מנדטים לליכוד. גוש השמאל כולו, כולל שינוי, היה מקבל יותר מ-60 מנדטים - גוש חוסם לימין.

מהסקר עולה, כי פרס נוגס כמעט מכל הסיעות, כולל שינוי, ש"ס, מרצ והערבים. מועמדותו גם מגדילה את מספר המתלבטים, בעיקר מקרב בוחרי הימין ומרכז.

מדובר כמובן בסקר תיאורטי בלבד. בהחלט יתכן שפרס, הנחשב ל"למנצח סדרתי בסקרים", היה זוכה בפועל בתוצאות דומות להן זוכה כעת בסקרים מועמד העבודה, עמרם מצנע. ואולם, ייתכן שהממצאים מראים את כמיהתם של מצביעי שמאל למועמד אחר שיהווה אלטרנטיבה למועמד הליכוד, אריאל שרון. למרות שמדובר בתאוריה בלבד, הסקר מראה כי העמדת פרס בראשות העבודה היתה יכולה לחולל רעידת אדמה. מבחינה חוקית, הצעד עדיין אפשרי.

בסקר בו מתמודדים המועמדים הקיימים, מצנע ושרון, הימין מאבד קצת מכוחו לגוש חוסם של 63 מנדטים. העבודה מקבלת 19 מנדטים בלבד, והיא עשויה להתמודד עם שינוי על תואר המפלגה השניה בגודלה.

בעקבות הסקר קראו הבוקר גורמים במפלגת העבודה למצנע לפנות את מקומו לטובת פרס. מקורבי מצנע מסרו לגלי צה"ל בתגובה, כי אין בכוונתו להתפטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully