וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לטרור בברלין: נהג עיראקי התנגש בכלי רכב, 6 נפצעו

19.8.2020 / 14:14

המשטרה עצרה אדם בן 30, אחרי שפגע באופנועים בכביש מהיר בבירת גרמניה. בין הפצועים, שלושה במצב קשה. הרשויות אמרו כי המניע לתקיפה הוא אסלאמיסטי. לפי דיווחים, הוא סבל גם מבעיות נפשיות

בווידאו: חשד לטרור באירוע התנגשות בין מכוניות בברלין/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

שישה בני אדם נפצעו, בהם שלושה באורח קשה, בסדרת התנגשויות בכביש מהיר בברלין שנחקרות כפעולת טרור - כך אמרו היום (רביעי) התובעים בתיק לסוכנות הידיעות הגרמנית החשוד הוא אזרח עיראקי בן 30, שזוהה לפי התקשורת המקומית בתור סמרד ד'. הוא חשוד בשלושה ניסיונות רצח על רקע אסלאמיסטי.

החשוד התנגש אתמול בערב בכמה כלי רכב, כשהוא פוגע בכוונה באופנועים, לאורך כביש מהיר בבירת גרמניה. התאונות, שקרו בשלושה מוקדים שונים, הובילו לסגירת הכביש, שהוא אחד מעורקי התחבורה המרכזיים בברלין, מה שיצר פקקי ענק. בסוכנות הידיעות הגרמנית דווח כי יש אינדיקציות לכך שאותו אדם סבל גם מבעיות נפשיות.

בכלי התקשורת המקומיים דווח כי החשוד, שנהג ב"אופל" שחורה, עצר בכביש אחרי ההתנגשות השלישית ושם קופסה על גג המכונית. הוא טען שיש בפנים חומר נפץ וצעק "אללה אכבר" עם יציאתו ממנה. ב"בבילד" דווח כי הוא גם צעק "שאף אחד לא יתקרב, אחרת תמותו".

זירת האירוע החריג שהתרחש בכביש מהיר בברלין בו נהג מכונית התנגש בכוונה בכמה כלי רכב ופצע שישה בני אדם 19 באוגוסט 2020. AP
המכונית של הנהג לצד אופנוע שפגעה בו, היום/AP

בעיתון טגשפיגל דווח כי הוא פרס שטיח והחל להתפלל, ונעצר על ידי שוטר ממוצא ערבי ששוחח עמו בערבית. לפי הדיווח, הוא היה מוכר למשטרה. הוא נעצר ב-2018 אחרי שפצע כמה בני אדם ואושפז למשך זמן קצר במוסד לבריאות הנפש. אחרי שנעצר, מומחי חבלה פתחו את הקופסה, שבה היו רק כלי עבודה.

מחקלת הכיבוי בברלין מסר כי לאורך הלילה כ-300 בני אדם היו תקועים בכביש וקיבלו סיוע מהצלב האדום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully