וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בגרמניה: שוטר ריתק נער לכביש והצמיד את ברכו לצווארו

18.8.2020 / 15:37

התקרית בעיר דיסלדורף, שבה תועד מעצר אלים, הזכירה את ההרג של ג'ורג' פלויד בארה"ב. המשטרה הודיעה על פתיחת חקירה. מוצאו של העצור או מצבו הרפואי לא ידועים. השוטרים אמרו כי הותקפו, פוליטיקאים הביעו זעזוע. "צריך לברר את זה"

בווידאו: שוטר מרתק צעיר לכביש עם הברך על הצוואר/מתוך טוויטר, עריכה: ניר חן

גרמניה פתחה בחקירה אחרי סרטון שבו נראה שוטר עוצר קטין באמצעות ברך על צווארו. התקרית הזכירה את ההרג של ג'ורג' פלויד בידי שוטר לבן במיניאפוליס, שאחריו פרצה מחאה בארצות הברית נגד גזענות ואלימות המשטרה. במהלך הסרטון, שצולם בעיר דיסלדורף שבמערב גרמניה ביום שבת, נשמעו עוברי אורח מוחים בקול על המעצר האלים.

שר הפנים במדינת נורת' ריין-וסטפליה, שבירתה היא דיסלדורף, אמר אתמול (שני) לערוץ WDR כי הוא היה מזועזע מהסרטון והורה על חקירה. המשטרה מסרה כי הצעיר תקף שוטרים בזמן שהם נקראו להתמודד עם קבוצת פורעים צעירים במסעדה סמוכה. הם עצרו אותו כדי לזהות אותו והחזירו אותו לאפוטרופוסים שלו.

"הסרטון נבדק מקרוב כדי לבחון את הדרך שבה בוצעה ההתערבות המשטרתית", נמסר בהצהרת המשטרה. עוד אמרו כי החקירה מבוצעת על ידי שוטרים מעיר שכנה כדי להבטיח חקירה ללא משוא פנים.

סערה בגרמניה: שוטר מרתק צעיר לכביש עם הברך 
18.8.20. צילום מסך
השוטרים אמרו כי הותקפו. מעצר הנער/צילום מסך

זהותו של העצור הגרמני לא נחשפה ולא ברור אם היה לה קשר לאופן מעצרו. בנוסף לכך, לא ברור אם הצעיר נפגע פיזית בעקבות התקרית. המשטרה בגרמניה מתירה לשוטרים לעצור חשוד תוך הצמדת הברך לראשו, אולם לא לצווארו או לגרונו.

"לחלוטין לא ברור מדוע השוטר הצמיד את הברך שלו לראשו ולגרונו של האדם הצעיר הזה, שכבר היה מרותק לקרקע", אמרה ורנה שאפר ממפלגת הירוקים. "צריך לברר את זה".

משטרת גרמניה ספגה בחודשים האחרונים ביקורת חריפה על שלא הצליחה למגר את הקיצוניות בשורותיה, אחרי שנחשף כי שוטר לשעבר הנו חשוד מרכזי בשליחת מכתבים גזעניים לדמויות בולטות מקהילות מיעוטים, שבהם איים עליהם באלימות.

  • עוד באותו נושא:
  • גרמניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully