וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לעמדת הממשלה: ועדת החוקה אישרה את ההגבלות לשבוע בלבד

עודכן לאחרונה: 17.8.2020 / 16:50

יו"ר הוועדה קידם את אישור התקנות באופן זמני בלבד, מאחר שלדבריו המשק אינו יכול להמתין לפרסום התכנית המלאה של גמזו. "לא נקבל הארכה נוספת", הצהיר. מהשעה 19:00 יוטלו מגבלות התקהלות של עד 20 איש בחלל סגור ו-30 בשטח פתוח. קבינט הקורונה יתכנס בחמישי לדיון בנושא

בווידאו: פרופ' איתמר גרוטו בדיון על פתיחת השמיים בוועדה לביקורת המדינה/צילום: ערוץ כנסת

ועדת חוקה בראשות ח"כ יעקב אשר הגבילה היום (שני) את תקנות קבינט הקורונה שאושרו אתמול לשבוע בלבד. זאת, במקום דרישת הממשלה לאשר את התקנות למשך 28 ימים. ח"כ אשר הסביר כי הציבור לא יכול להמתין לפרסום תכניתו של פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, ועל כן התקנות יאושרו רק באופן זמני. יו"ר הוועדה הדגיש: "בתיאום עם דרעי ליצמן וגפני, אני מודיע שלא נקבל יותר הארכה נוספת".

קבינט הקורונה אישר אתמול, בין היתר, תקנות בנוגע לשהייה בחללים סגורים ומתחמים פתוחים, לרבות בתי כנסת. היום, בפתח הדיון אמר ח"כ אשר כי החלטת קבינט הקורונה היא "במקרה הטוב חצי עבודה". לדבריו, "עשו תיקון של השוואת הגבלות אבל נעצרו באמצע הדרך, לא יתכן שבבית כנסת או באולם הופעות ענק תהיה אותה כמות אנשים, אנחנו רוצים להוציא תחת ידנו מוצר מתוקן". עוד הוסיף אשר כי "הוועדה דורשת לקבל בהקדם המיידי את התכנית הכללית שמגבש פרופ' גמזו, לא נקבל מצב של כללים בלתי הגיוניים".

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו אמר כי לוח הזמנים לתוכנית היא ל-1 לספטמבר, אך אשר דחה זאת: "לא מקובל, לא יהיה. זה תאריך מאוחר מדי".

לקוחות במסעדה עוטים מסיכות להתמגנות מפני נגיף הקורונה, תל אביב. 15 ביולי 2020. מרים אלסטר, פלאש 90, פלאש 90
"לא ניתן להמתין לפרסום המתווה המלא"/פלאש 90, מרים אלסטר, פלאש 90

הגבלות הקורונה שייכנסו הערב לתוקף:

  • מגבלת התקהלות של 20 איש בחללים סגורים
  • כולל מסעדות, בתי תפילה, מקומות ציבוריים ובתי עסק
  • מגבלת התקהלות של 30 איש בחללים פתוחים
  • תוך שמירה על מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם

עוד בוואלה!

קורונה - עדכון יומי: 1,044 אובחנו ביממה האחרונה, עלייה באחוז החיוביים

לכתבה המלאה

התקנות אמורות להיכנס לתוקף הערב ב-19:00, ולפיהן במסעדות, במקומות ציבוריים, בבתי עסק ובבתי תפילה יוגבל מספר האנשים ל-20 איש בחלל סגור ללא קשר לגודל המקום, ו-30 איש בחלל פתוח, ובלבד שניתן יהיה לשמור על ריחוק של שני מטרים בין אדם לאדם.

בנוסף לכך בוטלה ההגבלה על מספר העובדים שרשאים להגיע למקומות העבודה, אך עם זאת, נקבע כי מקומות עבודה עם יותר מעשרה עובדים יידרשו למנות ממונה קורונה ולחתום על הצהרה בדבר השמירה על הכללים ויידוע העובדים.

עוד נקבע כי בעבודה משרדית, ניתן יהיה לקיים ישיבות של מעל 20 איש ולכל היותר 50, תוך שמירת מרחק או מחיצה. זאת, בכפוף לאישור של ממונה הקורונה במקום העבודה כי לא ניתן לקיימה באמצעים דיגיטליים וכן ללא הגשת אוכל בישיבה.

כינוס ועדת החוקה בנושא תקנות קבינט הקורונה 17 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"לא ניתן הארכה נוספת". ועדת החוקה, היום/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

הדיון בוועדה התקיים בהתאם לחוק, לפיו, תקנות שהותקנו יוגשו לוועדה של הכנסת, והיא זו שתהיה רשאית לאשר את כלל התקנות או את חלקן, לא לאשרן, או לשנות את משך תוקפן בתוך 24 שעות. במקביל, בעקבות בקשת שר הפנים אריה דרעי מראש הממשלה בנימין נתניהו, הוחלט כי ישיבת קבינט הקורונה תתכנס ביום חמישי כדי לדון בנושא ההתקהלויות במרחב הציבורי.

מוקדם יותר, משרד הבריאות עדכן כי 1,044 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה האחרונה. אתמול התקבלו תוצאות עבור 11,964 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 9.3%. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-93,691, מהם 23,945 חולים הפעילים. בבתי החולים מאושפזים כעת 862 חולים, מתוכם 113 מונשמים ו-398 חולים קשה. נכון להיום מתו 690 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully