וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "מדינות ערביות נוספות יצטרפו למעגל השלום, נמתין עם הסיפוח"

עודכן לאחרונה: 13.8.2020 / 23:15

בהצהרה לתקשורת בנושא ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות אמר רה"מ כי "היום נפתח עידן חדש ביחסים עם העולם הערבי". נתניהו התייחס לביקורת שנשמעה בדבר הוויתור על הריבונות ביו"ש בתמורה להסכם, ואמר: "אין שינוי בתכנית שלי לעשות זאת בתיאום עם ארה"ב"

בווידאו: נתניהו מתייחס להסכם ההיסטורי עם איחוד האמירויות/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (חמישי) כי מדינת ישראל החליטה על כינון הסכם שלום מלא עם איחוד האמירויות. בהצהרה שמסר בנושא חתימת הסכם נרמול היחסים עם איחוד האמירויות הכריז ראש הממשלה כי "היום נפתח עידן חדש ביחסיה של ישראל עם העולם הערבי".

עוד אמר ראש הממשלה כי "יהיו מדינות ערביות ומוסלמיות נוספות שיצטרפו למעגל השלום איתנו".
הוא כינה את ההסכם "שלום תמורת שלום". לדבריו, איחוד האמירויות היא אחת המדינות החזקות והמתקדמות בעולם. ההסכם ביננו כולל יחסים דיפלומטיים מלאים, הקמת שגרירויות והשקעות כלכליות גדולות שיועילו לישראל".

ראש הממשלה התייחס לביקורת שנשמעה בדבר הוויתור על הריבינות ביו"ש בתמורה להסכם, ואמר: "אין שינוי בתכנית שלי לעשות זאת בתיאום עם ארצות הברית. אמרתי שאביא החלת ריבונות ביהודה ושומרון - אני מחוייב לכך". ‪לדבריו, "טראמפ ביקש מראש שנמתין זמנית עם החלת הריבונות, ואני הסכמתי".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו מתייחס במהלך נאומו לההסכם ההסיטורי עם איחוד האמירויות 13 באוגוסט 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
"הסכם שלום מלא עם איחוד האמירויות". נתניהו, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

"במשך עשרות שנים ישראל סומנה כמקום של אי יציבות במזרח התיכון אבל היום מדינות רבות באזור רואות בישראל בת ברית ואי של יציבות", אמר. לדבריו, איחוד האמירויות תשקיע בישראל השקעה משמעותית בפיתוח החיסון לקורונה.

עוד אמר ראש הממשלה כי ההסכם עם המדינה הערבית פוגע במטרותיה של איראן באזור. "איראן לא מעוניינת בהסכם הזה עם איחוד האמירויות", אמר. "סיכמנו עם הבית הלבן ועם איחוד האמירויות על שמירה על סודיות ואחרי שיחת הטלפון המשולשת עם טראמפ ובן-זאיד עדכנתי את גנץ ואשכנזי", הוסיף.

היועץ לביטחון לאומי של טראמפ, רוברט אובריאן, אמר לאחר הצהרת נתניהו במסיבת עיתונאים בבית הלבן כי ראש הממשלה "היה תחת לחץ פוליטי גדול לספח חלקים בגדה המערבית, אבל העדיף ללכת לשלום". אובריאן סיפר כי אחד המנהיגים אמר בשיחת הטלפון המשולשת ששנת 2020 היתה קשה, "וסוף סוף יש לנו חדשות טובות".

גם ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של טראמפ, התייחס להסכם ואמר כי הוא "חושב שהמיקוד של ישראל כרגע יהיה על פיתוח היחסים עם איחוד האמירויות והעולם הערבי". לדבריו, "אני מקווה שהעובדה שישראל לא נוקטת כרגע צעד פרובוקטיבי של סיפוח בגדה המערבית יאפשר לפלסטינים לחזור לשולחן המו"מ".

עוד בוואלה!

בתמורה לעצירת הסיפוח: ישראל ואיחוד האמירויות חתמו על הסכם לנירמול היחסים

לכתבה המלאה
מוחמד בן זאיד א-נהיאן, יורש העצר של איחוד האמירויות הערביות, בפגישה בבית הלבן, מאי 2017. AP
הוזמן לישראל. יורש העצר מוחמד בן זאיד א-נהיאן/AP

המדינות סיכמו על כינון יחסים דיפלומטיים ונורמליזציה מלאה, בתיווכו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בתמורה הסכימה ישראל שלא לקדם צעדי סיפוח בגדה המערבית.

בהודעה המשותפת על ההסכם נמסר כי משלחות מישראל ואיחוד האמירויות ייפגשו בימים הקרובים כדי לחתום על הסכמי שיתוף פעולה בתחומי הביטחון, הטיסות הישירות, ההשקעות, התרבות, הבריאות, התיירות, התקשורת, הטכנולוגיה, האנרגיה ואיכות הסביבה.

שתי המדינות יסכימו על פתיחת שגרירויות. בכיר בבית הלבן אמר לוואלה! NEWS כי מתוכנן להתקיים בשבועות הקרובים טקס חתימה על ההסכם, בהשתתפות נתניהו ובכיר באיחוד האמירויות.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ מכריז על הסכם היסטורי לנירמול היחסים בין ישראל והאיחוד האימרויות13 באוגוסט 2020. רויטרס
תיווכו בין המדינות. טראמפ, קושנר, ופרידמן בהצהרתם בבית הלבן, הערב/רויטרס

הצדדים חתמו על ההסכם בשיחת טלפון בין טראמפ, נתניהו ויורש העצר של המדינה הערבית ושליטה בפועל מוחמד בן זאיד א-נהיאן. בין ישראל לאיחוד האמירויות מתקיימים יחסים חשאיים מזה 25 שנה. במוקד הברית בין המדינות עומדת ההתמודדות עם האיום האיראני. ההסכם עליו הוכרז ימסד את הקשרים החשאיים ויעלה אותם על פני השטח.

לאחר פרסום הידיעה בדבר ההסכם, ראש הממשלה בירך בציוץ בטוויטר וכתב: "יום היסטורי". נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הזמין את יורש העצר של איחוד האמירויות לבקר בירושלים. "ההסכם בין ישראל ואיחוד האמירויות הוא אבן דרך חשובה ואסטרטגית לקראת תהליכים חדשים באזורנו", אמר ריבלין. "אני מלא תקווה שצעד זה יוביל גם לחיזוק האמון הנדרש בינינו לבין עמי האזור על מנת להגיע אל הסכמה רחבה ויציבה בין כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully