וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר ומבחיל: מאות חרקים זוחלים התאחדו כדי להראות כמו נחש מאיים

7.9.2020 / 0:09

נזיר בצ'אנג מאי שבצפון תאילנד תיעד את הזוחלים הופכים למעין נחש גדול שאמור להרתיע טורפים מלנסות לתקוף אותם וגם להאיץ את מהירות הזחילה לעומת חרק בודד

תולעת עצומה המורכבת ממאות תולעים קטנות נצפתה בברזיל/PEN NEWS

מפחדים מחרקים? ומה תגידו על מאות חרקים שזוחלים יחד במקשה אחת ונראים כמו נחש ענק? נזיר בודהיסטי הצליח לתעד את המחזה יוצא הדופן הזה שבו נראים מאות חרקים זוחלים ביחד ליד מקדש בצ'אנג מאי שבצפון תאילנד. "הייתי מרותק כשראיתי אותם", סיפר סומצ'אי אאורון, "הדרך שבה הם זזו ביחד זה היה פשוט מדהים".

צפו בתיעוד הנדיר

בסרטון אפשר לראות את החרקים זזים בקבוצה אחת כדי להקנות לעצמם מראה מאיים שיפחיד ואולי ימנע מטורפים לראות בהם אוכל זמין. החרקים התערבבו אחד בשני כמו מסוע שאיפשר לנחיל לנוע הרבה יותר מהר מאשר חרק בודד. מתברר שכאשר החרקים מתאספים לכמה שכבות הם יכולים לנוע במהירות כמעט כפולה מחרק בודד.

ב"דיילי מייל" דווח שעל פי ההערכות מדובר בזחלים של יתושן שנקרא dark-winged fungus gnat. אורכם של החרקים האלו הוא בסביבות 6.35 מילימטר והם ידועים ביכולת שלהם ללכת בקבוצה ולהיראות כמו נחש גדול. מומחי חקרים אחרים העריכו שיתכן שמדובר בזחלים של זבובוני Asian rice gall midges, שאורכם 5 מ"מ והם נוהגים לפגוע בשטחי האורז באסיה ומעכבים את התפתחותו.

התופעה מוכרת למומחים ואנטומולוגים מגן החיות בלונדון הסבירו בעבר שחרקים נוהגים לעשות זאת כיוון ש"הם זוכים להגנה רבה יותר כשהם נעים יחד בקבוצה כשהם מחפשים מזון וייתכן שהם משנים את מיקום הקו שלהם", אמר דייב קלארק, מנהל מחלקת חסרי החוליות בגן החיות, "זה שמסביר מדוע הם על הקרקע מצטופפים יחדיו כתגובה הגנתית. הם לא תוקפניים כפי שהם נראים. למעשה הם רק מנסים להגן על עצמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully