וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה בטרומית את הצעת החוק לדחיית תקציב המדינה

עודכן לאחרונה: 12.8.2020 / 13:43

המליאה אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ האוזר הדוחה את המועד האחרון להעברת תקציב המדינה לנובמבר. ש"ס הצביעה בעד ההצעה, חלק מחברי הכנסת של יהדות התורה הצביעו נגד

בווידאו: הצבעה בקריאה טרומית על חוק דחיית התקציב/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ צבי האוזר הדוחה את המועד האחרון להעברת תקציב המדינה לנובמבר. החוק אושר ברוב של 56 תומכים מול 41 מתנגדים.
הליכוד, כחול לבן וש"ס תמכו בהצעה. חלק מחברי הכנסת של יהדות התורה הצביעו נגד החוק. זאת לאחר שזמן קצר לפני ההצבעה העניקה המפלגה לחברי הכנסת חופש הצבעה.

במהלך הדיון לקראת ההצבעה, ח"כ האוזר קרא במליאה לחברי הכנסת לתמוך בהצעה, והסביר כי "אנחנו חייבים להתעשת ברגע האחרון". לדבריו, "אם לא נתעשת מיד, אנחנו נמצא את עצמנו דוהרים לסחרור פוליטי וכלכלי כשלפתחנו משבר בסדר גודל שמדינת ישראל לא חוותה מעולם". האוזר טען כי "כל מי שטובת ישראל בפניו - צריך לגלות אחראיות לאומית ולהצביע בעד".

מיקי זוהר ויאיר לפיד בהצבעה על דחיית אישור התקציב,כנסת, 12 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
זוהר ולפיד בהצבעה על דחיית אישור התקציב בכנסת, היום/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת
מיקי זוהר וגבי אשכנזי בהצבעה על דחיית אישור התקציב,כנסת, 12 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
זוהר ואשכנזי בהצבעה על דחיית אישור התקציב בכנסת, היום/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ח"כ יאיר גולן הציג במליאה את העמדה נגד החוק, "נבחרנו לשרת את אזרחי ישראל, האם אנחנו צריכים לתת לממשלה נוראה, מנופחת ובזבזנית עוד ארכה? למה זה טוב? אנחנו צריכים לתת יד לגחמות כאלה שכל כולן הן של אדם אחד בלבד?".

טרם ההצבעה כל הצעות החוק המופיעות בסדר היום לפני הצעת החוק של ח"כ צבי האוזר הוסרו מסדר היום ולכן היא עלתה להצבעה מוקדם מהמתוכנן.

שר החוץ גבי אשכנזי בירך על אישור החוק בקריאה טרומית לאחר ההצבעה אך הדגיש כי יש להמשיך לקדמו לקריאה שנייה ושלישית. "‏דחיית אישור התקציב היה הצעד המתבקש ואני שמח שכל יתר חברי הממשלה התעשתו בזמן. זהו צעד חשוב בהרגעת הרוחות אך זהו רק שלב ראשון להורדת איום הבחירות מסדר היום. מי שיצביע נגד החוק בהמשך לוקח מיליון מובטלים להרפתקה מסוכנת של בחירות. הגיע הזמן לגלות אחריות".

צבי האוזר בהצבעה על דחיית אישור התקציב,כנסת, 12 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
יוזם החוק לדחיית אישור התקציב, ח"כ האוזר. היום במליאה/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת
מיקי זוהר, צבי האוזר ויועז הנדל בהצבעה על דחיית אישור התקציב,כנסת, 12 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
זוהר, האוזר והנדל בהצבעה על דחיית אישור התקציב בכנסת. היום/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני דורשים לקדם פתרון מידי להיעדר תקציב הישיבות. נתניהו הסכים לקדם את החוק של האוזר רק בשלביו המוקדמים, זאת בצל המחלוקת בין מפלגתו לכחול לבן, ובשל כך, גנץ חושש כי הוא לא באמת מעוניין למנוע בחירות. יהדות התורה העניקה חופש הצבעה על החוק לדחיית התקציב של האוזר. חברי אגודת ישראל יתנגדו להצעה, ואילו חברי דגל התורה יימנעו.

הצעת החוק של האוזר קובעת כי הממשלה תוכל לאשר תקציב מדינה בתוך 200 יום מהקמת הממשלה, ולא 100 ימים כפי שקובע החוק כיום. אם החוק לא יאושר בשלוש קריאות, והמחלוקת בין נתניהו לגנץ לא תיפתר, הכנסת תפוזר ב-25 לאוגוסט, וישראל תלך לבחירות רביעיות.

  • עוד באותו נושא:
  • תקציב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully