וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני בכירים בצבא עיראק נהרגו בתקיפת מל"ט טורקי, בבגדאד זועמים

במסגרת המבצע של אנקרה נגד המורדים הכורדים, תקף מל"ט בכירים במשמר הגבול שהיו בדרכם להיפגש עם גורמים במחתרת. בתגובה, ביטלה ממשלת עיראק ביקור מתוכנן של שר ההגנה הטורקי והיא קראה לאנקרה לעצור את פעילותה באזור

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

שני קצינים בכירים בצבא עיראק נהרגו בתקיפת מל"ט טורקי בחבל הכורדי בצפון המדינה, ובתגובה ביטלה בגדאד ביקור מתוכנן של שר ההגנה וזימנה את השגריר הטורקי. בכירים בעיראק כינו זאת "תקיפת מל"ט טורקית בוטה", שבה נהרגו שני מפקדי גדודים במשמר הגבול ונהגם. אלו ההרוגים הראשונים משורות צבא עיראק מאז פתחה אנקרה במבצע נגד המחתרת הכורדית (PKK) באמצע חודש יוני.

משרד החוץ של עיראק, שכבר זימן פעמיים את השגריר הטורקי בשל המתקפה על אדמת המדינה, אמר כי הפעם הוא "יקבל מכתב עם מילים קשות" בעקבות "התוקפנות". שר ההגנה של טורקיה, הולוסי הקאר, היה אמור להגיע מחר לבגדאד, אך ביקורו בוטל.

איחסאן חלבי, ראש עיר במחוז ארביל שבו התרחשה התקיפה, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הקצינים הותקפו בזמן שהיו בדרך לפגוש לוחמים של ה-PKK, המנהל התקוממות בת עשרות שנים בדרום-מזרח טורקיה.

לשכת נשיא עיראק גינתה את "ההפרה המסוכנת של הריבונות העיראקית" וקראה לאנקרה "להפסיק את כל פעולותיה הצבאיות" באזור.

שר ההגנה של טורקיה הולוסי אקאר מבקר כוחות טורקיים בסמוך לגבול עם עיראק, 19 ביוני 2020. AP
לא רצוי בבגדאד. שר ההגנה הטורקי מבקר כוחות בגבול, יוני/AP

עדי ראייה דיווחו על עימותים שהתרחשו לפני התקיפה בין ה-PKK לכוחות עיראקיים. גורמים מקומיים אמרו כי תקיפת המל"ט פגעה בכינוס חירום שנערך לצורך הרגעת המתיחות.

לפחות חמישה אזרחים נהרגו מאז תחילת המבצע הטוריק. אנקרה הודיעה על מותם של שניים מחייליה, וה PKK ובעלי בריתו דיווחו על עשרה הרוגים.

המחתרת הכורדית, המוגדרת ארגון טרור על ידי טורקיה ומדינות מערביות, מנצלת את השטח ההרי בצפון עיראק כבסיס למתקפות על אדמת טורקיה, שהקימה מוצבים צבאיים בשטח עיראק כדי להילחם במורדים.

הרשויות הכורדיות במחוז האוטונומי שבצפון עיראק, הנשלטות על ידי המפלגה הדמוקרטית של כורדיסטן, רואות ב-PKK יריבים, אך הן מעולם לא הצליחו לסלק את המורדים מבסיסיהם באזור.

ממשלת עיראק רואה בנוכחותה הצבאית של טורקיה באזור הכורדי פגיעה בריבונותה, אך היא אינה רוצה להרגיז יתר על המידה את אנקרה, שהיא שותפת סחר מרכזית שלה ובעלת השפעה רבה באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully