וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתנאל עוזרי הובא למנוחות בחברון

20.1.2003 / 6:35

בתום 14 שעות בהם טוטלה גופתו של הרוג הפיגוע בחברון, התקיימה הלווייתו בבית העלמין העתיק בעיר; במהלך אתמול התנהלו עימותים אלימים בין המתנחלים, בני המשפחה וכוחות הביטחון

הרוג הפיגוע בחברון ביום שישי, נתנאל עוזרי, הובא למנוחות לפנות בוקר בבית העלמין העתיק בעיר - זאת אחרי יותר מ-14 שעות בהן טולטלה גופתו בשל חוסר הסכמה בקרב משפחתו היכן לקוברו.

בקול ישראל דווח כי ההלווייה התאפשרה לאחר שאמש הגיעה רעייתו של עוזרי, לבנת, לסיכום עם שלטונות צה"ל, לפיו ייטמן בעלה בבית העלמין בחברון. גופתו של עוזרי, שהועברה קודם לכן לכיוון ירושלים, הוחזרה באמבולנס צבאי אל העיר.

מוקדם יותר פרצה מחלוקת בין הצדדים, כאשר כוחות הביטחון הודיעו שיאפשרו הלווייה לילית קצרה, בהשתתפות קרובי המשפחה בלבד - מטעמי אבטחה. ואולם, קרוביו דרשו לקיים הלוויה גדולה. בעקבות המחלוקת נעצר מסע ההלוויה בכביש המנהרות, מדרום לירושלים. המשטרה נאלצה לפנות בכוח את מלווי גופתו מהמקום. במהלך התפרעויות שהיו במסע ההלוויה נפצעו לפחות 6 שוטרים, ו-5 משתתפים נעצרו.

הרב הראשי לישראל, הרב ישראל מאיר לאו, אמר אמש: "מצער מאוד שלאסון הכבד - הרצחו של נתנאל עוזרי בידי מחבלים - נוספה כעת גם כוס מרורים של ביזוי הנפטר. למשפחה אין זכות על גופת המת, אלא חלה עליה חובה בלבד והיא: להביאו בכבוד לקבר ישראל, בו ביום, במקום מסודר ועל פי ההלכה". הרב לאו הביע זעזוע מהמתרחש סביב קבורתו של עוזרי. לדבריו, "זהו חיזיון מביש ולא מכובד".

האלמנה התכוונה להפגין בירושלים

כתבי "הארץ", נדב שרגאי, יהונתן ליס וארנון רגולר, מוסיפים:

מסע ההלוויה, שהחל בצהריים, הופסק בפעם הראשונה לאחר שאביו של עוזרי קרא לקבור אותו בירושלים, ולא בחברון. ההורים, תושבי הבירה, מבוגרים וחולים, ביקשו שבנם ייקבר בסמוך למקום מגוריהם. רבה של קרית ארבע, דב ליאור, פסק שעוזרי ייקבר בבית העלמין העתיק בחברון, ואמו של הנרצח התרצתה. אולם אז התעוררה מחלוקת בין משתתפי ההלוויה לגבי מקום קבורתו בעיר עצמה. התברר שלעוזרי נכרו שתי חלקות קבר - האחת בבית העלמין העתיק בעיר, והאחרת ב"גבעה 26" - המאחז הבלתי חוקי בו חי נרצח, השוכן כשני קילומטרים ממזרח לגבעת החרסינה.

כמה מחבריו ביקשו לקוברו בבית העלמין בחברון, בעוד חברים אחרים ואלמנתו לבנת צידדו בקבורתו במאחז. בין שתי הקבוצות החל מאבק אלים על הגופה, ובמקום פרצו צעקות ובכי. לבסוף הצליחו חלק מהחברים לחטוף את המיטה עם הגופה ויצאו לכיוון המאחז, בעוד כוחות צה"ל מנסים למנוע מהם להגיע לשם.

משהבינו שלא יוכלו להגיע לקבר, פנו חוטפי הגופה לכרם בגבעה 26, שאותו עיבד עוזרי, כדי לקוברו שם, ובידיהם מעדרים ומכושים. לאחר חילופי מהלומות עם אנשי כוחות הביטחון הם הורחקו מהמקום. תחילה הועברה הגופה לבית הקברות העתיק בחברון, כמתוכנן, אך אז החליטה האלמנה להפגין בירושלים, עם הגופה, למען קבורתה במאחז. נעצר בדרכו בכביש המנהרות, בעקבות פסיקת רבה של קרית ארבע, הרב דב ליאור, כי כבוד המת אוסר להוציא את הגופה מירושלים לאחר שתובא אליה.

עשרות פעילי כך חיבלו בבתי פלסטינים

כ-2,000 בני אדם, בהם מאות מחברי תנועת "כך" לשעבר, השתתפו במסע ההלוויה לפני שנקטע. הם צעדו כשהם נושאים דגל שחור גדול, ועליו סמל תנועת "כך". לכל אורך המסלול לבית הקברות רגמו משתתפי הלווייה בתים ומכוניות של פלסטינים, כשהם קוראים לעבר החיילים "נאצים" ו"נבלות". לקראת ההלוויה הוטל עוצר מלא על האזור הסמוך לבתי המתנחלים.

עוד בשעות הבוקר באו עשרות פעילי כך לחלקה 26, וחיבלו בעשרות בתים של פלסטינים המתגוררים בחלקה, סמוך לביתו של עוזרי. תחילה יידו הפעילים אבנים על חלונות הבתים, ואחר כך השחיתו קבוצות של מתנחלים את צינורות המים של הבתים, מכלי מים שהונחו על גגותיהם, וגידולים חקלאיים. כן ניפצו המתנחלים את שמשותיהם של כעשר מכוניות שחנו ליד הבתים, ושתיים מהמכוניות נשרפו כליל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully