וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי מגנה התנהגות משפחתו של נתנאל עוזרי

19.1.2003 / 21:25

הרב לאו: למשפחה אין זכות על גופת המת - מדובר בביזוי הנפטר; בשעה זו עושה מסע הלוויה את דרכו לירושלים; עדיין לא ברור היכן ייקבר עוזרי; 6 שוטרים נפצעו בהתפרעות מלוויו של המת

הלוויתו של נתנאל עוזרי, שנרצח בפיגוע הירי בגבעת החרסינה ביום שישי, עושה כעת את דרכה מכביש עוקף חלחול לכיוון ירושלים. משטרת ישראל מסרה, כי משפחתו החליטה להביאו למנוחות בירושלים, והמשטרה תלווה את מסע הלוויה. בקול ישראל צוטטו מקורות אחרים בקרב המתנחלים שמסרו, כי בכוונת מובילי הלוויה להגיע לישיבת הרעיון היהודי בירושלים. המקורות טענו, כי עדיין לא סוכם היכן ייטמן עוזרי.

הרב הראשי לישראל, הרב ישראל מאיר לאו, אמר הערב: "מצער מאוד שלאסון הכבד - הרצחו של נתנאל עוזרי בידי מחבלים - נוספה כעת גם כוס מרורים של ביזוי הנפטר. למשפחה אין זכות על גופת המת, אלא חלה עליה חובה בלבד והיא: להביאו בכבוד לקבר ישראל, בו ביום, במקום מסודר ועל פי ההלכה". הרב לאו הביע זעזוע מהמתרחש סביב קבורתו של עוזרי. לדבריו, "זהו חיזיון מביש ולא מכובד".

האלמנה התכוונה להפגין בירושלים

מוקדם יותר עצרו כוחות הביטחון, ליד חלחול, את הרכב בו העבירה לבנת עוזרי את גופת בעלה. למעצר קדם מאבק ממושך סביב השאלה היכן תיקבר הגופה. בגלי צה"ל דווח, כי שישה שוטרים נפצעו במהומות האלימות המלוות את מסע ההלוויה מאז הצהריים.

כתבי "הארץ", נדב שרגאי, יהונתן ליס וארנון רגולר, מוסיפים:

אחר הצהריים דווח, כי אלמנתו של עוזרי תיכננה להפגין בבירה עם הגופה, נגד אופן פעולתם של כוחות הביטחון, שמנעו ממנה לקבור את בעלה ב"חלקה 26", המאחז הלא חוקי שבו חי ונרצח.

מסע ההלוויה, שהחל בצהריים, הופסק לאחר שאביו של עוזרי קרא לקבור אותו בירושלים, ולא בחברון. ההורים, תושבי הבירה, מבוגרים וחולים, ביקשו שבנם ייקבר בסמוך למקום מגוריהם. רבה של קרית ארבע, דב ליאור, פסק שעוזרי ייקבר בבית העלמין העתיק בחברון, ואמו של הנרצח התרצתה. אולם אז התעוררה מחלוקת בין משתתפי ההלוויה לגבי מקום קבורתו בעיר עצמה. התברר שלעוזרי נכרו שתי חלקות קבר - האחת בבית העלמין העתיק בעיר, והאחרת בחלקה 26, מאחז מבודד השוכן כשני קילומטרים ממזרח לגבעת החרסינה.

כמה מחבריו ביקשו לקוברו בבית העלמין בחברון, בעוד חברים אחרים ואלמנתו לבנת צידדו בקבורתו במאחז. בין שתי הקבוצות החל מאבק אלים על הגופה, ובמקום פרצו צעקות ובכי. לבסוף הצליחו חלק מהחברים לחטוף את המיטה עם הגופה ויצאו לכיוון המאחז, בעוד כוחות צה"ל מנסים למנוע מהם להגיע לשם.

משהבינו שלא יוכלו להגיע לקבר, פנו חוטפי הגופה לכרם בגבעה 26, שאותו עיבד עוזרי, כדי לקוברו שם, ובידיהם מעדרים ומכושים. לאחר חילופי מהלומות עם אנשי כוחות הביטחון הם הורחקו מהמקום. תחילה הועברה הגופה לבית הקברות העתיק בחברון, כמתוכנן, אך אז החליטה האלמנה להפגין בירושלים, עם הגופה, למען קבורתה במאחז.

המתנחלים פרעו בפלסטינים

כ-2,000 בני אדם, בהם מאות מחברי תנועת "כך" לשעבר, השתתפו במסע ההלוויה לפני שנקטע. הם צעדו כשהם נושאים דגל שחור גדול, ועליו סמל תנועת "כך". לכל אורך המסלול לבית הקברות רגמו משתתפי הלווייה בתים ומכוניות של פלסטינים, כשהם קוראים לעבר החיילים "נאצים" ו"נבלות". כוחות רגליים של צה"ל ערוכים בדרך בין קרית ארבע לחברון. האבטחה בעיר תוגברה הבוקר. עוצר מלא הוטל על האזור הסמוך לבתי המתנחלים, ורוב התושבים הפלסטינים מסתגרים בבתיהם.

אמש החלו מתנחלים מאזור קרית ארבע לתקוף פלסטינים הגרים באזור הפיגוע. לדברי התושבים הפלסטינים, מאז הפיגוע הם מסתגרים בבתיהם. אנואר סולטאן, המתגורר במקום, סיפר כי כמה מתנחלים פשטו על ביתו, הציתו את מטבח הבית ואת מכוניתו, ואף היכו את אשת בנו. לדבריו, המתנחלים ברחו עם הגעת כוח צה"ל למקום, אך חזרו מיד לאחר מכן. קבוצת מתנחלים תושבי חברון גם יידו בשבת בערב אבנים וביצים על כוחות הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully