וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון מציג: המדינה הפלסטינית שלי

20.1.2003 / 0:01

ערב הבחירות פרס ראש הממשלה את עמדתו בנושא הפלסטיני בפני כתבי חוץ; התנאים למדינה: הפסקת הטרור, משטרה במקום צבא ובלעדיות לישראל בקביעת גבולות; פרס: תוכנית שרון חסרת כל סיכוי

ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר אתמול כי יתמוך בהקמת מדינת פלסטינית אם יופסק הטרור לחלוטין, ובהתאם לתנאים שקבע. שרון אמר את הדברים לכתבי החוץ בירושלים, אותם כינס כדי להבהיר את עמדתו בנושא הפלסטיני ערב הבחירות - "כדי שאיש לא יופתע לאחר מכן". בקול ישראל פורטו הדרישות שהציג שרון כתנאי להקמת המדינה הפלסטינית: בידי הפלסטינים לא תהיה שליטה על גבולות מדינתם; במדינה החדשה לא יהיה כוח צבאי, אלא משטרה בלבד; ועל הפלסטינים ייאסר לכרות בריתות עם מדינות המוגדרות על ידי ישראל כמדינות אויב.

כתב "הארץ", אלוף בן, מוסיף:

אתמול בבוקר הבהיר משרד ראש הממשלה את דבריו של שרון בראיון ל"וושינגטון פוסט", כי "הקוורטט הוא כלום". ראש הממשלה הוסיף: "אינני לוקח אותו ברצינות, ואיני חושב שארה"ב לוקחת אותו ברצינות". מלשכת שרון נמסר כי מתוך חברות הקוורטט (ארה"ב, האיחוד האירופי, האו"ם ורוסיה), רק ארה"ב רואה את המצב במזרח התיכון באופן דומה לישראל.

"ישראל וארה"ב רואות עין בעין את הפרשנות הנאותה ואת דרכי היישום הרצויים של נאום הנשיא בוש. לדעת ישראל, זו הפרשנות המעשית היחידה שעשויה להביא לפתרון של שלום במזרח התיכון", נאמר בתגובה.

בראיון ל"וושינגטון פוסט" חזר שרון על התוכנית המדינית שסיכם, לדבריו, עם הממשל האמריקאי, לקראת הסדר תלת-שלבי: הפסקת הטרור והחלפת המנהיגות הפלסטינית, הקמת מדינה פלסטינית בגבולות זמניים והסכם קבע.

שר החוץ לשעבר, שמעון פרס, אמר בתגובה לדברי שרון כי יחסו המזלזל לקוורטט הוא "טעות קשה ומיותרת". "יש לנו מספיק בעיות מדיניות וכלכליות גם בלי אמירה זו. תוכנית שרון חסרת כל סיכוי", אמר פרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully