וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 43% בפעילות משרד הפרסום זרמון גולדמן ב-2002

איילה צורף

19.1.2003 / 20:00

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי לא חלו שינויים משמעותיים בדירוג החמישייה הראשונה של משרדי הפרסום, פרט לכניסה של ראובני פרידן למקום החמישי

בראש טבלת משרדי הפרסום הגדולים בישראל לא חלו שינויים ב-2002, בהשוואה ל-2001. שלושת המשרדים הגדולים מק'אן קשר בראל, באומן בר ריבנאי (S&S) ושלמור אבנון עמיחי (Y&R) רשמו עלייה בהיקף הפעילות חרף המיתון.

אולם למרות שלא חל שינוי בדירוג, באומן בר ריבנאי הציג את הצמיחה המשמעותית ביותר בפעילות, 20%, בעוד שמק'אן קשר בראל צמח ב-12% ושלמור אבנון עמיחי ב-6% בלבד. משמעות הדבר שבאומן בר ריבנאי, שטיפל ב-2002 בתקציבים בסך 160 מיליון דולר במחירי מחירון, מצמצם את הפער בינו למק'אן קשר בראל, שטיפל בשנה החולפת בתקציבים בסך 197.6 מיליון דולר. עם זאת, הפער ביניהם, שעומד על 37 מיליון דולר, כנראה לא ייסגר בקרוב.

אדלר חומסקי & ורשבסקי Grey לא הצליח להתקדם בדירוג המשרדים, ונשאר גם ב-2002 במקום הרביעי, חרף התקציבים הרבים בהם זכה בשנה החולפת, ובראשם התקציב של חברת חשמל. נפח התקציבים שבהם טיפל המשרד ב-2002 גדל ב-20% לעומת 2001 ל-128.7 מיליון דולר. הפער בין אדלר חומסקי & ורשבסקי לשלמור אבנון עמיחי הצטמצם באופן ניכר, וכעת נפחי הפעילות של המשרדים כמעט זהים. בשנים קודמות היה הפער בינו לשלישיה הפותחת גדול הרבה יותר.

ראובני פרידן IPG הצליח לדחוק את רגליו של גיתם BBDO מהחמישייה הפותחת ולכבוש לעצמו את המקום החמישי, בעוד גיתם נאלץ להסתפק ב-2002 במקום השישי. המשרד קם ממיזוג ראובני פרידן ורבן IPG, אך נפח הפעילות לא השתנה באופן משמעותי ב-2002 בהשוואה ל-2001, ונפח התקציבים נשאר כ-96 מיליון דולר.

עם המשרדים הבולטים שסוגרים את העשירייה הראשונה נמנים פוגל לוין, שעלה שני מקומות למקום השביעי, וגלר נסיס, שנכנס השנה לעשירייה הפותחת. הוא עלה שלושה מקומות למקום השמיני. גלר נסיס הציג בשנה החולפת צמיחה מהירה במיוחד בהיקף הפעילות: נפח התקציבים גדל ב-32% ל-55.8 מיליון דולר, לעומת 42.3 מיליון דולר ב-2001. זאת, בין השאר, הודות לתקציבים של פרוקטר & גמבל, כמו טייד וסיקרט, שעברו אליו בשל הסכם הייצוג שהיה לו עם משרד הפרסום הבינלאומי D'Arcy, שנסגר לקראת סוף 2002. גם משרד הפרסום יהושע TBWA הציג עלייה מרשימה של 20% בפעילותו, ל-51.8 מיליון דולר.

שני משרדים שסבלו השנה מירידה בתקציבים הם פובליסיס אריאלי, שסוגר את העשירייה הראשונה בעקבות ירידה של שני מקומות, וטמיר כהן JWT, שמוצא עצמו לראשונה זה שנים רבות מחוץ לעשירייה הראשונה, במקום ה-11. טמיר כהן ירד חמישה מקומות, בשל ירידה של 24% בהיקף התקציבים ל-49.5 מיליון דולר. היקף התקציבים של אריאלי ירד ב-5% ל-51.3 מיליון דולר.

טמיר כהן איבד ב-2002 כמה תקציבים גדולים, בהם חברת חשמל ופלאפון, ונאלץ לפטר עובדים. 2003 תוקדש ככל הנראה לבדק בית יסודי בעניין ניהול התקציבים ושיטות העבודה ביצירת רוח חדשה, צעירה ודינמית - אחרת עלול המשרד לאבד תקציבים נוספים. נראה כי השותפה הבינלאומית, קבוצת הפרסום JWT המחזיקה %51 מטמיר כהן, לא תוותר עליו בקלות ותעשה כל שביכולתה כדי להוציא אותו מהבוץ.

משרד הפרסום הבולט בעשירייה השנייה ואחד המשרדים הבולטים ב-2002 בכלל הוא זרמון גולדמן, שהציג עלייה של 43% בפעילות ל-32 מיליון דולר. הוא הצליח לטפס שמונה מקומות למקום ה-15. לקוחות רבים של המשרד הגדילו בשנה החולפת את תקציבי הפרסום, בהם רשת האופנה פוקס שהכפילה ב-2002 את תקציב הפרסום ל-8 מיליון דולר (במחירי מחירון).

משרד בולט נוסף הוא גליקמן נטלר סמסונוב, שהציג עלייה של 25% בהיקף התקציבים ל-36 מיליון דולר, ועלה חמישה מקומות בדירוג למקום ה-13. שלא כמו זרמון גולדמן, שהתפרסם בעיקר במסעות פרסום פרובוקטיוויים, גליקמן צמח בשקט. הצמיחה בפעילותו לא נובעת מתקציבים חדשים, אלא בעיקר מפעילות מוגברת של כמה לקוחות, כמו גולף, שעסקה בשנה החולפת בין השאר בבניית מותג חדש לפעילות המוצרים לבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully