וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמלט, נעצר והסתבך עם בן הנשיא: עבריין ישראלי נמצא מת בכלא באקוודור

דנה ירקצי

9.8.2020 / 9:17

העבריין שי דהן בן ה-38 נמצא ללא רוח חיים בבית סוהר במדינה, וישראלי נוסף בשם אורן שיינמן נפצע קל, ככל הנראה לאחר שהותקפו באמצעות חפץ קהה. השניים נעצרו ביוני לאחר שנמלטו מפנמה, בחשד להונאת קורונה בסך מאות אלפי דולרים. נשיא אקוודור לשעבר: "ניסו לחסל את בני"

-

עבריין ישראלי נהרג במהלך מהומות בבית הסוהר המרכזי באקוודור - כך הודיע היום (ראשון) משרד החוץ. בתקרית שאירעה אתמול בבית הכלא "פנטשיריה דל ליטוראל" שבעיר גואיאקיל, נפצע אזרח ישראלי נוסף באורח קל בתקיפה בתאו.

על פי דיווחים בכלי התקשורת המקומיים, העבריין שי דהן בן ה-38 נמצא ללא רוח חיים בתא בו שהה, חמישה ימים לפני דיונו בבית המשפט. זאת, לאחר שככל הנראה נפגע מחפץ קהה בראשו.

האירוע נמצא בחקירת הרשויות באקוודור, שבודקות כיצד נכנסו התוקפים לתא בו ישבו הישראלים, ואיך השניים הותקפו.

העבריין הנמלט שי דהן, שנמצא מת בתאו בכלא באקוודור. 09 באוגוסט 2020. ללא, צילום מסך
נמצא ללא רוח חיים בתא הכלא באקוודור. שי דהן/צילום מסך, ללא

מדיווחי כלי התקשורת המקומיים, עולה כי דהן נעצר בחשד שהתחזה לאיש מכירות רפואי שניסה למכור תחת זהות בדויה מסיכות מגן וערכות לבדיקת קורונה. באותה פרשה היה מעורב ישראלי נוסף בשם אורן שיינמן, שעל פי הדיווחים הוא שנפצע קל באותה תקרית בבית הסוהר.

שרת הפנים במדינה, מריה פאולה רומו, אמרה כי מזימתם של דהן ושיינמן הייתה נועזת. הוא נעצר יחד עם שיינמן בדרום-מערב אקוודור כשברשותו מאה אלף דולרים. בפשיטה נוספת על הבית שבו שהו השניים בעיר סנטה אלנה, נמצאו 200 אלף דולרים נוספים ושלושה רכבי יוקרה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אורן שיינמן, אסיר ישראלי באקוודור, לאחר שנפצע בתקיפה בתאו, בה נהרג שותפו שי דהן. 09 באוגוסט 2020. ללא, צילום מסך
נפצע באורח קל בתא הכלא, אורן שיינמן/צילום מסך, ללא

על פי החשד, שני הישראלים ניסו לבצע את העסקה עם חקובו בוקראם, בנו של נשיא אקוודור לשעבר, אבדלה בוקראם. בנו של הנשיא נעצר גם כן, ואביו צייץ כי הישראלים ניסו לחסלו. "אחד מהם אמר לי שהם רוצים לחסל אותו וביקש ממני לשתף איתם פעולה". לדבריו, משפחתו נמצאת בסכנה. "הוא לא עשה דבר רע, רק סחר. זה לא פשע. אנחנו חיים תחת טרור ממשלתי".

במסגרת החקירה, נעצר הנשיא לשעבר על ידי הרשויות, והמשטרה המקומית ביצעה יותר מ-37 מבצעי חיפוש. דהן נמלט מכלא לה ג'ויטה שבפנמה ביוני 2018, שם עמד בפני הליך פלילי נגד בשל עבירות הונאה כספיות.

הציוץ של נשיא אקוודור לשעבר

דהן הוסגר במארס 2018 לפנמה מספרד, שם ריצה עונש מאסר בגין הונאה של יותר מחצי מיליון דולר. לאחר שנמלט, הציעו השלטונות תמורה של עשרת אלפים דולרים למי שיספק מידע שיוביל ללכידתו.

התקרית בבית הסוהר התרחשה חמישה ימים אחרי מהומות אחרות שפרצו בכלא, בהן נהרגו 11 אסירים, ונפצעו 13 אסירים וחמישה סוהרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully