וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת שרון: לא הורינו לחסל טרוריסטים במדינות ידידותיות

19.1.2003 / 19:21

ראש הממשלה מכחיש הפרסום ב"סאנדיי טלגרף", לפיו נתן לסוכני המוסד יד חופשית בחיסול גורמי טרור בחו"ל; איש מוסד: שרון ודגן שינו המדיניות למרות החשש מפגיעה בקשרי ישראל

לשכת ראש הממשלה מכחישה את הפרסום בעיתון האוסטרלי "סאנדיי טלגרף", לפיו הורה ראש הממשלה, אריאל שרון, למוסד להתנקש בטרוריסטים גם במדינות ידידותיות. בגלי צה"ל דווח כי בתגובה הרשמית נאמר כי "לדברים אין כל שחר". לפי הדיווח בעיתון האוסטרלי קיבלו הסוכנים יד חופשית להרוג גורמים המהווים איום על ישראל, לא חשוב היכן הם מסתתרים.

העיתון פירסם כי ראש הממשלה, שעד עתה סירב להתיר את התנקשויות בשטחן של בעלות ברית, שינה את עמדתו כחלק מהקשחת המדיניות כלפי הטרור. הצעד התגלה לאחר סדרת ראיונות עם סוכני מוסד לשעבר, שפורסמה בסוכנות החדשות האמריקאית United Press International. מאוחר יותר אושר הדיווח בידי גורמי מודיעין בארה"ב. לטענתם, המדיניות החדשה מעלה את האפשרות של התנקשויות במדינות המקיימות קשרים הדוקים עם ישראל, כולל ארה"ב, בריטניה ואוסטרליה.

אחד מסוכני המוסד אמר לסוכנות החדשות האמריקאית, כי המדיניות החדשה לוותה בתוספת תקציב משמעותית לארגון, כחלק מ"עמדה נוקשה יותר במלחמה נגד הג'יהאד העולמי". גורם ישראלי אחר מסר, כי סיכולים ממוקדים הוגבלו עד כה לשטחים, כי "אף אחד לא רצה פעולות כאלה בשטחו".

סוכן מוסד נוסף אמר לסוכנות הידיעות: "מעצורים דיפלומטיים מנעו עד עתה מהמוסד לבצע פעולות מנע על אדמת מדינות ידידותיות". לדבריו, שרון וראש המוסד החדש, מאיר דגן, "משנים את המדיניות גם אם היא מסכנת את קשרי ישראל". גורם שלישי בארגון מסר, כי "שרון מעוניין במרחב תמרון גדול יותר עבור המוסד".

ההתנקשות בתימן תקשה על ארה"ב להתנגד

ההתנקשות באנשי אל קאעדה שביצעה ארה"ב לאחרונה בתימן, יכולה להגביל את יכולתה של וושינגטון להתנגד להתנקשויות שיבצע המוסד בחו"ל. לדברי גורם בקונגרס האמריקאי, הפעולה בתימן "בוצעה על אדמת מדינה ידידותית. אני לא יודע על איזה בסיס נוכל למחות נגד פעולות מצד ישראל".

בעבר התנקשה ישראל בגורמי טרור במדינות עוינות כמו לבנון. בשנת 73 ביצע המוסד התנקשות על אדמת מדינה ידידותית, כשצוות של הארגון הרג מלצר מרוקאי בנורבגיה. ראש צוות החקירה שהקימה ממשלת נורבגיה אמר: "זה היה יותר מרצח, זו היתה הפרה של הריבונות הנורבגית". בשנת 96 שילמה ישראל סכום כסף לא ידוע למשפחת המלצר, אך סירבה להכיר באחריות להריגתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully