וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן נגד הממשלה לאחר הצעת הסיוע ללבנון: "פיצול אישיות"

6.8.2020 / 12:06

יו"ר ישראל ביתנו מתח ביקורת נגד הממשלה, לאחר שנתניהו הכריז כי ישראל מוכנה להעביר סיוע לביירות, בזמן שבימין תקפו על הארת בניין עיריית תל אביב בצבעי דגל לבנון. "נראה שאותם פוליטיקאים שכחו את לוחמי צד"ל שלחמו כתף אל כתף עם חיילי צה"ל"

בווידאו: בנין העירייה של תל אביב מואר עם דגל לבנון/צילום: דוברות עיריית תל אביב-יפו, עריכה: איתי עמרם

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מתח ביקורת חריפה היום (חמישי) נגד הממשלה, זאת בעקבות הצעת הסיוע ללבנון לאחר הפיצוץ בנמל בביירות, בעוד שבמחנה הימין תקפו את הארת בניין עיריית תל אביב בצבעי דגל המדינה. "ביממה האחרונה אנחנו עדים לפיצול אישיות מצד כמה נבחרי ציבור ופעילים פוליטיים", אמר ליברמן.

"כשראש הממשלה מנחה את ראש המל"ל להציע לממשלת לבנון סיוע מיידי הכולל העברת פצועים לבתי חולים בישראל, זהו צעד מבורך והומניטרי", כתב ליברמן. "אך כשראש עירית תל אביב מחליט להאיר את בניין העיריה בצבעי דגל לבנון כאות הזדהות זה צעד של בגידה. כנראה שאותם פוליטיקאים ואנשים מטעם שכחו את אזרחי לבנון, לוחמי צד"ל, שנלחמו כתף אל כתף עם חיילי צה"ל. אזרחי לבנון הם לא האויב. ארגון חיזבאללה שהשתלט על המדינה כן".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בישיבת סיעה. 22 ביוני 2020.. דוברות ישראל ביתנו, אתר רשמי
"עדות לפיצול אישיות בקרב פוליטיקאים". ליברמן/אתר רשמי, דוברות ישראל ביתנו

בדבריו התייחס ליברמן, בין השאר, להתבטאות השר רפי פרץ שאמר כי "אפשר וצריך לסייע הומניטרית לאזרחים שנפגעו בלבנון, אך הנפת דגל מדינת אויב בלב תל אביב זה בלבול מוסרי". גם יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, מתח ביקורת על המהלך. "זה פשוט מטורף. לבנון היא מדינת אויב באופן רשמי. על פי החוק, זאת עבירה פלילית להניף דגל אויב", כתב בטוויטר.

לפני יומיים אמר ראש הממשלה כי ישראל הציעה ללבנון סיוע בעקבות הפיצוץ בנמל בבירות. באסון נהרגו כ-135 בני אדם ויותר מ-5,000 נפצעו. בלבנון טרם השיבו להצעה, לפיה ישראל, יחד כוח האו"ם, תקים בית חולים שדה שיקלוט נפגעים מהמדינה.

במקביל, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הכריז על יום אבל בעקבות האסון. הוא הורה על הורדת הדגלים בשטחי התורן ועל סממנים נוספים לאות הזדהות עם העם בלבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully