וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרא "כושי מסריח" וחבט בראשו: נהג אוטובוס תועד תוקף נהג אחר בת"א

נהג חברת מטורופולין תועד מתפרץ באלימות על נהג חברת קווים. המותקף תיאר שהתוקף פתח בכוח את דלתות האוטובוס, קילל ואף הכה אותו: "נצמדתי לחלון ואמרתי שיש לי משפחה, הוא השפיל אותי". מנהליו ניסו לטייח את הסיפור, אך הוא התעקש להתלונן במשטרה: "שישלם על מה שעשה"

בווידאו: תיעוד ממצלמות אבטחה של נהג אוטובוס שתוקף נהג אחר/מעררכת וואלה! NEWS

נהג אוטובוס של חברת "מטורופולין" תקף ביום רביעי האחרון נהג אוטובוס של חברת "קווים" בצומת ארלוזורוב-אבן גבירול בתל אביב, לעיני הנוסעים. הנהג המותקף, יוצא העדה האתיופית, טוען כי הנהג התוקף קרא לעברו קריאות גזעניות ואמר לו "כושי מסריח".

בשיחה עם וואלה! NEWS מתאר ר', נהג בעל וותק של 17 שנים בחברת "קווים" את התקרית. "עמדתי בצומת והמתנתי לאור הירוק ברמזור, אז נעצר לידי אוטובוס של חברת 'מטרופולין' והנהג סימן לי בתנועות ידיים נמרצות לפתוח את הדלת", סיפר. "כנראה כשזזתי נתיב הפרעתי לו לנסוע מהר ברחוב, כי הוא היה רחוק ממני", לדבריו, אחרי שלא פתח את הדלת, יצא נהג התוקף מהאוטובוס והותיר אותו מונע, ניגש לדלתות האוטובוס של ר' ופתח אותן בכוח תוך שהוא שובר את ציר הדלת. האירוע נקלט במצלמת האבטחה של האוטובוס.

תיעוד: נהג אוטובוס תוקף נהג אוטובוס אחר בלב ת"א
4.8.20. -, אתר רשמי
תקיפה בין שני נהגי אוטובוס/אתר רשמי, -

ר' טוען כי הנהג התוקף לכאורה החל לצעוק עליו, תוך שהוא מקלל אותו, מעיר הערות גזעניות בנוגע למוצאו האתיופי, מניף כלפיו את אגרופו ואף חובט בראשו. ר' טוען כי בכל הזמן הזה הוא ניסה להרגיע את נהג חברת "מטרופולין" ולהבין מה פשר התקיפה. "ידעתי שאסור לי להגיב ורק נצמדתי כמה שיותר לחלון, אמרתי לו שיפסיק, שיש לי משפחה ואני לא רוצה צרות", שחזר.

אולם התקיפה הזו הייתה רק ההתחלה לסיפור שהתפתח בהמשך. על פי עדותו של ר', כשדיווח זאת למנהל שלו בדרישה למצות את הדין עם התוקף, המנהל ניסה להניא אותו מלפעול. משלא קיבל גיבוי מהחברה, פנה ר' לעורך הדין ניר רוטנברג. מהמכתב ששיגר עו"ד רוטנברג לחברת "קווים" שבה מועסק ר', עולה כי היא נמנעה מהגשת תלונה למשטרה או למשרד התחבורה. דבר זה חיזק את טענותיו של ר' כי הנהלת החברה ניסתה לטייח את הסיפור.

עוד בוואלה!

בועטים בגב ודורכים על הפנים: חבורה תועדה מתעללת בנער ברחובות

לכתבה המלאה
אוטובוס של חברת מטרופולין. -, אתר רשמי
"נצמדתי לחלון ואמרתי לו שיש לי משפחה ושאני לא רוצה צרות". אוטובוס חברת "מטרופולין"/אתר רשמי, -

הן ממכתבו של עורך הדין והן מהתיאור של ר', עולה כי הסרטון המתעד את התקיפה הגיע גם לידי חברת "מטרופולין" המעסיקה של הנהג התוקף. זאת, כמו גם מספר הטלפון האישי של ר', אליו החלו להגיע מאז המקרה שיחות טלפון של התוקף ונהגים אחרים ב"מטרופולין" המבקשים ממנו שלא לנקוט בצעדים. "אני רק רוצה שהוא ישלם על מה שהוא עשה לי, על זה שהוא השפיל אותי וגרם לי להתבייש בפני כל הנוסעים", אמר ר'. "אסור לנו להשלים עם מישהו שמתנהג ככה".

ביום חמישי האחרון ר' הגיש תלונה למשטרה, ובמרחב ירקון פתחו בחקירה.

עורכי הדין ניר ושגיב רוטנברג המתמחים בייצוג נפגעי עבירה, אמרו כי "לא יתכן שחברות ציבוריות יתייחסו בקלות ראש לאלימות מילולית גזענית ואלימות פיזית. צריך להילחם בבריונות בכביש, בטח כשהיא נעשית על רקע גזעני. כמי שעוסקים בטיפול בנפגעי עבירה וקורבנות אלימות, אנו פונים לכל מי שנפגע מאלימות - להיאבק בפוגעים ללא מורא וללא חת".

"אנו מגנים כל שימוש באלימות"

מחברת "קווים" נמסר כי היא "מגנה בתוקף אלימות מכל סוג שהיא כלפי עובדיה ובכלל תוך שהיא פועלת באמצעים הדרושים למיגור תופעות מן הסוג הזה. החברה מכירה את המקרה והעניקה לנהג את הסיוע הדרוש בעניין זה באמצעות פעילות בכמה מישורים. במקביל, החברה מצויה בקשר עם עורך דינו של הנהג ותבחן סיוע נוסף במידה ויידרש וככל שימצא לנכון".

על פי חברת "מטרופולין", האירוע נמצא בטיפול ההנהלה. "אנו מגנים כל שימוש באלימות", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully