וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרה: קיבלתם בדואר חבילת זרעים מסתורית מסין? לא לפתוח

6.8.2020 / 0:00

אנשים ברחבי העולם החלו לקבל באופן אקראי בדואר חבילות זרעים חשודות, המגיעות מכתובות מזויפות בסין, וברשויות מזהירים שהן עשויות להכיל זנים פולשים של צמחים ומבקשים מהציבור שלא לשתול את הזרעים

מה נמצא בחבילות הזרעים המסתוריות שמגיעות בדואר מסין?/NBC NEWS

מבין כל החבילות שאי פעם ציפיתם לקבל באיחור רציני בדואר, חבילת זרעים מסתורית היא הדבר האחרון שודאי יעלה בראשכם, אך זה בדיוק מה שקורה עכשיו בארה"ב ובבריטניה, עם אינספור דיווחים של אזרחים המספרים שקיבלו חבילות לא מזוהות המכילות זרעים מסתוריים. החבילות ממותגות כתכשיטים ועליהן מופיעות כתובות מזויפות מסין. שנזכיר לכם מה קרה בפעם האחרון שהגיע אלינו משהו שלא רצינו מסין?

תושבים מארה"ב ובריטניה דיווחו כי קיבלו את החבילות החשודות לגמרי משום מקום ותהו האם בטוח לשתול אותם - כשבסוכנות לרווחת בעלי החיים והצמחים בבריטניה העלו חשש שהזרעים האלה עשויים להיות זנים פולשים של צמחים.

חבילות זרעים מסתוריות נשלחו לארה"ב ובריטניה. רויטרס
חבילות זרעים מסתוריות נשלחו לארה"ב ובריטניה/רויטרס
חבילות זרעים מסתוריות נשלחו לארה"ב ובריטניה. רויטרס
החבילות עשויות להכיל זנים פולשים של צמחים/רויטרס
חבילות זרעים מסתוריות נשלחו לארה"ב ובריטניה. רויטרס
עד כה דווח על לפחות 28 מדינות בהן התקבלו החבילות ו-630 דיווחים בפלורידה בלבד/רויטרס

עד כה לא נמצא הסבר מניח את הדעת לשאלה מדוע הגיעו החבילות האלו בדואר, אך בדרך כלל הן מגיעות עם כתב סיני וממותגות כתכשיטים, אולי כדי להימנע מבדיקות ביטחוניות. כל 50 המדינות בארה"ב פרסמו אזהרות מפני החבילות הללו, בשל החשש שהן מכילות חומרים מסוכנים, כשעד כה דווח על לפחות 28 מדינות בהן התקבלו החבילות ו-630 מהדיווחים בפלורידה בלבד. רוב הדיווחים מגיעים מארה"ב, אולם כמאה משקי בית באנגליה קיבלו גם הם את החבילות וכן נרשמו מקרים בודדים גם במקומות אחרים בעולם, כולל פורטוגל.

ראשי משרד החקלאות של ארצות הברית (USDA) הזהירו מפני נטיעת הזרעים, מכיוון שהם עשויים להכיל מין צמח פולשני שעלול לאיים על צמחים ילידים. כל מי שמקבל את החבילה המסתורית מתבקש לדווח על כך מיד ל- USDA ולחכות להוראות מה לעשות עם הזרעים. הסוכנות לרווחת בעלי החיים והצמחים בבריטניה (APHA) הזהירה באופן דומה מפני שתילת זרעים לא ידועים אלה. בשיחה עם הגרדיאן, נמסר מהסוכנות: "ביטחון ביולוגי הוא בעל חשיבות עליונה ואנו עורכים בדיקות איתנות להגנה על הצמחים ועל חיות הבר שלנו, כולל עבור מכירת צמחים מקוונת. אנו בוחנים כעת חבילות זרעים הממותגות כ'עגילים' שנשלחו לאנשים בבריטניה. מי שקיבל זרעים אלה, נא לא לשתול אותם ולדווח לנו".

ברביעי אמר בכיר ב-USDA כי עד כה זוהו 14 מינים שונים של זרעים שנמצאו בחבילות ןהם כוללים זרעים של צמחים פורחים, עשבי תיבול וירקות. מהחקירה עולה כי החבילות עשויות לכלול זרעי עשב כמו נענע, רוזמרין ומרווה וכן זרעי היביסקוס, ורדים, לבנדר, חרדל וכרוב - אכן נשמע מסוכן.

חבילות זרעים מסתוריות נשלחו לארה"ב ובריטניה. רויטרס
החבילות עשויות לכלול זרעי עשב כמו נענע, רוזמרין ומרווה וכן זרעי היביסקוס, ורדים, לבנדר, חרדל וכרוב/רויטרס

אלה הזרעים שזוהו:

על אף שהרעים האלה עשויים להיראות לא מזיקים, חשוב שכל מי שקיבל את החבילה המסתורית יקפיד על ההנחיות הרשמיות. ב-USDA הצהירו כי הם "מודעים לכך שאנשים ברחבי הארץ קיבלו חבילות זרעים לא רצויות מסין". הם עבדו עם המכס והגנת הגבולות של המחלקה לביטחון פנים ונאמר להם שיתכן שמדובר בחלק מהונאה שיווקית, כלומר כשעסק שולח מוצרים ללא בקשה לאנשים דרך חשבון לקוח מזויף, כדי שאלה יבחנו אותם ויעניקו ביקורת חיובית באתר האינטרנט של החברה ויתרמו למכירות. ואנג ונבין, שר החוץ של סין, הכחיש כל קשר ממשלתי למעשים ואמר בתדריך חדשותי כי בסין יש מגבלות למשלוח זרעים מכל סוג שהן.

חבילות זרעים מסתוריות נשלחו לארה"ב ובריטניה. רויטרס
על אף שאלה עשויים להיראות לא מזיקים, חשוב שכל מי שקיבל את החבילה המסתורית יקפיד על ההנחיות הרשמיות/רויטרס
חבילות זרעים מסתוריות נשלחו לארה"ב ובריטניה. רויטרס
כך נראות החבילות החשודות מסין/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • זרעים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully