וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלימות הכנופיות בשבדיה גואה, וילדה בת 12 שילמה את המחיר

חמושים ירו ממכונית לעבר מסעדה בבירה שטוקהולם, והילדה שנקלעה לעימות נהרגה. תושבים הגינו להניח פרחים ונרות במקום, והביעו זעזוע: "זה לא יכול לקרות שוב". שר המשפטים הבטיח "עוד שוטרים וענישה קשה יותר" לאור העלייה בפשעים האלימים במדינה

עריכה: ליר שפיגלר

ילדה בת 12 נהרגה מירי תועה ממכונית בשטוקהולם כשנקלעה לעימות בין כנופיות יריבות. ההרג שלה עורר זעם ודיון מחודש על אלימות הכנופיות הגואה בשבדיה. "זה לא יכול לקרות שוב. זו ילדה בת 12", אמרה היום (שני) כריסטינה לונדסטרום, בת 51, שהגיעה לזירת הירי כדי לחלוק לה כבוד. במקום הונחו פרחים ונרות לזכרה של הילדה.

על פי דיווחים בתקשורת המקומית, הילדה לא הייתה היעד לירי שבוצע ממכונית חולפת לעבר מסעדת מזון מהיר אלא שני חברי כנופיה. המשטרה טרם עצרה חשודים, אך היא מסרה לסוכנות הידיעות הצרפתית כי נפתחה חקירת רצח וכי היא מחפשת מידע על מכונית לבנה שנראתה במקום בזמן הירי.

שר המשפטים מורגן יוהנסון תיאר את "מורת רוח ושאט נפש" מהמקרה, והוא הבטיח "עוד שוטרים וענישה קשה יותר".

חבר הפרלמנט יוהאן פורסל, ממפלגת המתונים השמרנית שאופוזיציה, אמר בריאיון לרדיו הציבורי כי יש לקיים חשיבה מחודשת "כדי להפוך את שבדיה לבטוחה יותר".

אתר זיכרון שהוקם בזירת ירי בילדה בת 12, שטוקהולם, שבדיה, 3 באוגוסט 2020. רויטרס
אתר הנצחה בזירת הרצח, אתמול/רויטרס

שבדיה נתנה למשטרה סמכויות פיקוח, הרחיבה את התכניות להגנה על עדים והקשיחה את העונשים על עבירות הקשורות לסמים וכלי נשק לאחר גל של תקריות ירי ופיצוצים בשנים האחרונות.

על פי המשטרה, בחצי השנה הראשונה של 2020, נהרגו 20 בני אדם ב-163 תקריות ירי במדינה המונה כ-10.3 מיליון תושבים. בשנה שעברה נרשמו 42 הרוגים ב-334 תקריות ירי.

באוגוסט שעבר נהרגו בתוך כמה שבועות שתי נשים מירי תועה. הקרימינולוג ארדוואן חושנוד אמר לערוץ SVT כי בעשר השנים האחרונות נהרגו כ-15 עוברי אורח מירי תועה.

(17:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully