וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטרואיד בשווי טריליוני דולרים התגלה בחלל - ויש מי שמתכנן להגיע אליו

16.8.2020 / 0:02

מומחים מעריכים שהאסטרואיד 1986DA עשוי להיות שווה בסביבות 13 טריליון דולרים וחברה גדולה בבריטניה מתכוונת לעשות בו שימוש עד 2027. " משאבי החלל יאפשרו צמיחה כלכלית. השמיים הם אינם הגבול". בנאס"א העריכו שתעשיית הכרייה בחלל תהייה שווה 700 קְוִינְטִילְיוֹן דולר

הדמייה של אחת מהאפשרויות לכרות אסטרואיד/OPENNASA - Termining team

אסטרואיד ששוויו מוערך בכמעט 13 טריליון דולרים משייט לו סמוך אלינו בחלל ולחברה גדולה בבריטניה יש תכניות גדולות לגביו. מיץ' האנטר בן ה-25 בלבד הקים תאגיד לכריית אסטרואידים במרץ 2016, ממש אחרי שהוא סיים את הדוקטורט שלו במסגרתו כתב תזה על "בחינת הרווחים הכלכליים והפוליטיים מכרייה בחלל".

האנטר תיאר את משאבי החלל כ"הזדמנות הכלכלית הגדולה ביותר בהיסטוריה של האנושות". בהרצאה שהוא העביר באוניברסיטת אוקספורד, הוא אמר: "המשאבים של כדור הארץ מוגבלים. החברה שלנו דורשת אינסופיות, משאבי החלל יאפשרו צמיחה כלכלית. השמיים הם אינם הגבול".

הדמייה של כרייה באסטרואיד. ShutterStock
הדמייה של כרייה באסטרואיד/ShutterStock

ככה תראה כרייה בחלל של חברת The Asteroid Mining Corporation

האסטרואידים זכו כבר לכינוי "מכרי זהב מעופפים" בגלל הערך העצום של המתכות שהם מכילים ומחברת The Asteroid Mining Corporation נאמר: "אל תטעו, יש לנו כוונה להיות בין האזרחים הראשונים בחלל".

כעת, החברה של מיץ' האנטר מתכווננת אל אסטרואיד 1986DA והוא מקווה לעשות ממנו הרבה מאוד כסף עד 2027. האסטרואיד שהתגלה לראשונה ב-1986 נמצא במרחק של כ-28,800,000 ק"מ מכדור הארץ, קוטרו כשני ק"מ ועל פי ההערכות הוא חלק מקבוצת מטאוריטים המכילים ניפֶה - שילוב של ניקל וברזל.

בריאיון ל"דיילי סטאר" הסביר האנטר: "בעיקרון, כבר כמה שבועות, אנחנו עובדים בזיהוי של האסטרואידים בעלי הערך הרב ביותר וכאלו שאפשר לחקור אותם. האסטרואיד 1986DA נחשב לבעל ערך במיוחד ואחרי בדיקות שלנו, אסטרואיד בקוטר כזה ובאחוזון ה-90 להרכב פלטינה יהיה שווה למעשה משהו בין 10 ל-13 טריליון דולר". האנטר גם מאמין שהתעשייה בצמיחה גדולה ויש עוד מיליארדי אסטרואידים בחלל עם פוטנציאל לכרייה.

גם בנאס"א מאמינים בזה ובעבר העריכו שתעשיית הכרייה בחלל עשויה להיות שווה סכום דימיוני של 700 קְוִינְטִילְיוֹן דולרים (כלומר 700 מיליארד מיליארדים). כעת נשאר להאנטר רק לסדר את הצד החוקי של כרייה בחלל - שנכון לכרגע מאושרת בחוק רק לאזרחי ארה"ב ולוקסבמורג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully