וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: נערכים למלחמה בשבועות הקרובים

19.1.2003 / 12:43

שר הביטחון אמר בישיבת הממשלה כי קיימת סבירות גבוהה שטילי החץ יהיו יעילים נגד טילים עיראקיים; שרון: האפשרות שישראל תותקף נמוכה - אזרחי ישראל יכולים להיות רגועים

שר הביטחון, שאול מופז, נתן הבוקר סקירה לממשלה בנוגע למוכנות ישראל למתקפה הצפויה בעיראק. לדבריו, הנחת העבודה של ישראל היא כי המלחמה תפרוץ בשבועות הקרובים.

מופז ציין כי תוכנית העבודה של מערכת הביטחון הוצגה לפני מספר ימים לשרון ואושרה על ידו. מופז אמר כי ישראל פרסה שתי סוללות חץ, ויש סבירות גבוהה שהטילים יעילים ויפגעו בטילים העיראקים, אם זו תשגר אותם לעבר ישראל. הוא הוסיף, כי פיקוד העורף נמצא במצב כשירות גבוה.

בנוגע לחיסון אנשי צוותי החירום נגד אבעבועות שחורות, אמר מופז כי הוא אישר הגדלה של מספר המחוסנים ל-20 אלף איש, ובסך הכל יחוסנו 50 אלף אנשי צוותי חירום. לדבריו, בשלב זה הגורמים המקצועיים המליצו שלא לחסן את כל האוכלוסיה. שר הביטחון התייחס לראשי הנפץ שמצאו פקחי הנשק של האו"ם בעיראק, ואמר כי מדובר בהוכחה לכך שהעיראקים שיקרו.

ראש הממשלה אמר בפתח הישיבה כי האפשרות שישראל תותקף בידי עיראק היא נמוכה, וכי אזרחי המדינה יכולים להיות רגועים. זאת, כיוון שמערכת הביטחון נקטה בכל האמצעים כדי למנוע פגיעה באזרחי המדינה.

בנוגע למערך ההסברה הלאומי שהקימה ישראל לקראת המלחמה, אמר שרון כי הוא מקבל את המלצת שר החוץ, בנימין נתניהו, לפיה כשישראל תיכנס למצב חירום אך שר לא יוכל להתראיין בתקשורת ללא אישור של ראש הממשלה.

איראן סוריה ולבנון מגבירות מעורבותן בטרור

שר הביטחון מסר בישיבה גם סקירה שוטפת של מצב הביטחון בשטחים, ואמר כי איראן, סוריה ולבנון נותנות באחרונה משקל גובר להזנת הטרור הפלסטיני, באמצעות הוראות, הכוונות והעברת כסף ואמצעים. לדבריו, השבוע נעצרו כ-200 פלסטינים בידי כוחות הביטחון. הוא הוסיף כי בצעד תקדימי, החרימה ישראל עשרות אלפי שקלים של כספי טרור שיועדו לחמאס, במהלך פשיטה על בנק ערבי באל עזריה, מדרום מזרח לירושלים.

הוא ציין עוד, כי השבוע תתחיל ישראל בביצוע עבודות הקמת גדר ההפרדה בקטע הצפוני, באזור הגלבוע. בנוגע לדיונים של הפלגים הפלסטינים על הפסקת אש בקהיר, אמר מופז כי לישראל אין ציפיות גדולות, ואין שינוי בעמדות החמאס שתומך בפיגועים. לדבריו, מבחינת ישראל אין שום משמעות להפסקת אש רק בתוך הקו הירוק, או להפסקת אש המוגבלת לזמן קצר עד לאחר הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully