וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין: הצלחנו לבלום את העלייה בתחלואה, אך זה לא מספיק

2.8.2020 / 18:56

בהצהרה משותפת עם רה"מ ופרויקטור הקורונה, אמר אדלשטיין כי המספרים עדיין מדאיגים וכי "יש להמשיך במאמץ המשותף". גמזו: "לא נהיה פזיזים בהסרת ההגבלות". נתניהו התייחס למשבר הפוליטי: "הממשלה לא צריכה ליפול, אפשר להעביר תקציב כבר מחר"

בווידאו: נתניהו, אדלשטיין וגמזו בסיור בבית החולים שיבא בתל השומר/צילום: יותם רונן

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר היום (ראשון) כי ישראל הצליחה לבלום את העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה. "בימים האחרונים הצלחנו לעצור את עליית התחלואה", מסר בהצהרה משותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, לאחר סיור משותף שערכו במרכז השליטה שבבית החולים שיבא. "הוכחנו שכשיש עבודת צוות טובה וכשיש סיוע של רבים אחרים - אפשר גם לראות את ההישגים בשטח". לדבריו, "זה טוב - אבל לא מספיק. המספרים עדיין מדאיגים, ואנו צריכים להמשיך במאמץ המשותף".

בדומה לאדלשטיין, גם פרופ' גמזו טען כי עקומת תחלואת הקורונה התמתנה. "אנחנו מאוד קרובים לירידה בתחלואה, המצב יציב", אמר. פרויקטור הקורונה התייחס לנושא ההגבלות על המשק, ומסר כי "לא נהיה פזיזים, ניישר קו בדברים שיש ביניהם הבדלים. אנחנו רוצים ליצור אכיפה נכונה, שהכללים יהיו ברורים הפעם". הוא הדגיש כי "יהיה קל יותר להוריד את ההגבלות - כשגרף התחלואה יירד".

שר הבריאות, יולי אדלשטיין במהלך מענה לשאולת כתבים במסגרת ביקורו במרכז הרפואי "שיבא" תל השומר 2 באוגוסט 2020. -, אתר רשמי
"הצלחנו לעצור את העלייה בתחלואה, אבל זה לא מספיק". אדלשטיין בהצהרה, היום/אתר רשמי, -

בנוגע למגזר החרדי אמר פרויקטור הקורונה כי "מאוד חשוב בתקופה הזו לשמור על הכללים. חשוב לנו שנמשיך להוריד את התחלואה, וזה תלוי במשמעת של כולנו: ראשי הרשויות, המנהיגים, המגזר וכולכם". פרופ' גמזו ביקש לא לזלזל בהנחיות משרד הבריאות, והוסיף כי "אנחנו רוצים להגיע לימים הנוראים כשמדינת ישראל בירוק".

פרויקטור הקורונה, רוני גמזו במהלך מענה לשאולת כתבים במסגרת ביקורו במרכז הרפואי "שיבא" תל השומר 2 באוגוסט 2020. ---, אתר רשמי
"רוצים להגיע לימים הנוראים כשישראל בירוק". פרופ' גמזו, היום/אתר רשמי, ---

נתניהו אמר כי ביקש ממשרדי הממשלה להציג תכניות ארוכות וקצרות טווח הנוגעות "לכל האספקטים החשובים של תפעול המדינה". זאת, כך לדבריו, "כדי שנוכל להבטיח את המעבר המוצלח של הקורונה".

עוד הוסיף ראש הממשלה, כי "אנחנו קונים אופציות לחיסונים. אני לא יכול להגיד שיימצא חיסון, אבל הסימנים כרגע מעודדים. אם יהיו חיסונים, אני רוצה שלישראל תהיה נגישות אליהם - לצוותים הרפואיים, לאוכלוסיות הסיכון וליתר הציבור". נתניהו הדגיש כי "נעשה תיעדוף ברור במשרד הבריאות בנוגע לאוכלוסיות שיקבלו את החיסון, בתקווה שכל אדם יוכל להתחסן".

בנוסף, נתניהו ערך השוואה בין מדינות שונות בארצות הברית בשיעור ירידת התחלואה ביחס לעטיית מסיכות. לדבריו, במדינות ששיעור חבישת המסיכות בהן ירד מ-70% - שיעור התחלואה עלה, ולהיפך. "אנחנו יכולים לסדר את הכלכלה, את המצב הבריאותי וכמובן את היכולת הבינלאומית הכלכלית - בעזרת המסיכה", הדגיש. "אתם לובשים את המסיכה - אנחנו מנצחים את המגיפה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך מענה לשאולת כתבים במסגרת ביקורו במרכז הרפואי "שיבא" תל השומר 2 באוגוסט 2020. -, אתר רשמי
"צריך להעביר תקציב קצר מועד ולהזרים את הכלכלה". נתניהו/אתר רשמי, -

ראש הממשלה התייחס גם למשבר הכלכלי בעקבות המגיפה, וכן למשבר הפוליטי בקואליציה סביב אישור התקציב. "אנחנו פועלים בלי סוף בצעדים מאוד ממוקדים ומאוד מוצלחים. עדיין יש מרחק, אבל אנחנו יכולים להתגבר על עיקר המשבר הכלכלי", אמר. "אנחנו צריכים להזרים כסף לתקציב למקסימום ארבעה חודשים. אנחנו לא יודעים איך תיראה התמונה העולמית".

לדבריו, "צריך להעביר תקציב קצר מועד ולהזרים את הכלכלה. בהמשך יהיה לנו תקציב לשנה שתבוא, אנחנו לא יכולים להתחייב לתקציב של שנה וחצי, זה חוסר אחריות". נתניהו הבהיר כי "לא אני מתנה את העברת התקציב בשיקולים פוליטיים. הממשלה לא צריכה ליפול, לא צריך בחירות - התקציב יכול לעבור מחר".

מוקדם יותר, נתניהו ואדלשטיין ערכו סיור במרכז השליטה ובקרת הקורונה בבית החולים שיבא בתל השומר, ולאחר מכן קיימו דיון עם פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו ובכירים נוספים.

שלט מטעם משרד הבריאות לתושבים עם הנחיות להתגוננות מנגיף הקוורנה 29 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"אנחנו יכולים לסדר את הכלכלה בעזרת המסיכה". תל אביב, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 625 בני אדם אובחנו בקורונה מיום שבת בבוקר. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-72,315. יצויין כי אתמול התקבלו תוצאות עבור 7,405 בדיקות בלבד, כשליש ממספר הבדיקות ביום שקדם לו, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 8.4%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 26,153. בבתי החולים מאושפזים 771 חולים, מתוכם 96 מונשמים ו-340 חולים קשה. נכון להיום מתו 531 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

(עדכון ראשון: 17:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully