וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגוד: אין סיבה לרכוש מניות

גולן פרידנפלד

19.1.2003 / 11:04

כלכלני הבנק: המגמה השלילית בשוק לא תסתיים בטווח הקרוב

"אנו מעריכים כי המגמה השלילית המאפיינת את שוק המניות אינה עומדת בפני סיום בטווח הקרוב, ולפיכך אין סיבה להיכנס לשוק אלא אם אופק המשקיע הוא לטווח של שנתיים לפחות", כך מוסרים הבוקר כלכלני בנק אגוד.

במידה שהמעו"ף יפרוץ את רמת התמיכה שב-321-324 נקודות הוא עלול לרדת עד לרמה של 310 נקודות, טוענים באגוד. בנוסף, הם מציינים כי רמת ההתנגדות של המעו"ף שוכנת ב-330 נקודות, ופריצה שלה תביא את המעו"ף לעבר רמת ההתנגדות הבאה ב-340 נקודות.

לעומת האפיק המנייתי, שנראה כעת לא אטרקטיווי מבחינת המשקיעים המקומיים, ממליצים באגוד לבחון את האפיק השקלי. זה, להערכת כלכלני הבנק, ממשיך להיות מעניין בשל הצפי להמשך תהליך הורדת הריבית השנה וסביבת אינפלציה נמוכה בשנה הבאה. באגוד סבורים כי ההשקעה בשחרים הארוכים המגלמים תשואות של 11%-11.2% היא אטרקטיווית.

הורדת הריבית בארה"ב, מציינים באגוד, מקנה לבנק ישראל יותר מרחב תמרון בבואו להחליט על גובה הריבית המקומית, כך שיקל עליו להורידה לאחר המלחמה נגד עיראק - ולכן הופכת את הטווחים הארוכים יותר לאפשרות השקעה מעניינת. אולם, באגוד מזכירים כי לקחת בחשבון התחזקות נקודתית משמעותית של הדולר מול השקל לקראת התקיפה בעיראק, שצפויה להשפיעה לשלילה בעיקר על מחירי האג"ח הארוכות.

באגוד סבורים כי שער הדולר צפוי להתנייד השבוע בטווח שבין 4.80 ל-4.87 שקלים. רמת תמיכה חזקה שוכנת ב-4.82 שקלים ותמיכה נוספת ב-4.78 שקלים. לעומת זאת, רמת ההתנגדות לדולר שוכנת ב-4.85 שקלים והרמה הבאה נמצאת ב-4.89 שקלים. באגוד ממליצים למשקיעים להגדיל את הרכיב המט"חי בתיק ההשקעות מרמה של 15% לרמה של 20%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully