וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון אוסטרלי: שרון התיר למוסד להתנקש בטרוריסטים במדינות ידידותיות

19.1.2003 / 10:15

ה"סאנדיי טלגרף": הארגון קיבל יד חופשית להרוג גורמים המהווים איום על ישראל, לא משנה היכן יסתתרו; המדיניות החדשה עלולה לעורר התנגדות בקרב בעלות ברית, כמו ארה"ב ובריטניה

סוכני המוסד קיבלו הנחיה להיכנס למדינות "ידידותיות" ולהתנקש בחיי טרוריסטים - כך מדווח ה"סאנדיי טלגרף" האוסטרלי. על פי הדיווח, הסוכנים קיבלו יד חופשית להרוג גורמים המהווים איום על ישראל, לא חשוב היכן הם מסתתרים.

העיתון מדווח כי ראש הממשלה, אריאל שרון, שעד עתה סירב להתיר את התנקשויות בשטחן של בעלות ברית, שינה את עמדתו כחלק מהקשחת המדיניות כלפי הטרוריסטים. הצעד התגלה לאחר סדרת ראיונות עם סוכני מוסד לשעבר, שפורסמה בסוכנות החדשות האמריקאית United Press International. מאוחר יותר אושר הדיווח בידי גורמי מודיעין בארה"ב. לטענתם, המדיניות החדשה מעלה את האפשרות של התנקשויות במדינות המקיימות קשרים הדוקים עם ישראל, כולל ארה"ב, בריטניה ואוסטרליה.

אחד מסוכני המוסד אמר לסוכנות החדשות האמריקאית, כי המדיניות החדשה לוותה בתוספת תקציב משמעותית לארגון, כחלק מ"עמדה נוקשה יותר במלחמה נגד הג'יהאד העולמי". גורם ישראלי אחר מסר, כי סיכולים ממוקדים הוגבלו עד כה לשטחים, כי "אף אחד לא רצה פעולות כאלה בשטחו".

סוכן מוסד נוסף אמר לסוכנות הידיעות: "מעצורים דיפלומטיים מנעו עד עתה מהמוסד לבצע פעולות מנע על אדמת מדינות ידידותיות". לדבריו, שרון וראש המוסד החדש, מאיר דגן, "משנים את המדיניות גם אם היא מסכנת את קשרי ישראל". גורם שלישי בארגון מסר, כי "שרון מעוניין במרחב תמרון גדול יותר עבור המוסד".

ההתנקשות באנשי אל קאעדה שביצעה ארה"ב לאחרונה בתימן, יכולה להגביל את יכולתה של וושינגטון להתנגד להתנקשויות שיבצע המוסד בחו"ל. לדברי גורם בקונגרס האמריקאי, הפעולה בתימן "בוצעה על אדמת מדינה ידידותית. אני לא יודע על איזה בסיס נוכל למחות נגד פעולות מצד ישראל".

ישראל לא מאשרת ולא מכחישה

בעבר התנקשה ישראל בגורמי טרור במדינות עוינות כמו לבנון. בשנת 73 ביצע המוסד התנקשות על אדמת מדינה ידידותית, כשצוות של הארגון הרג מלצר מרוקאי בנורבגיה. ראש צוות החקירה שהקימה ממשלת נורבגיה אמר: "זה היה יותר מרצח, זו היתה הפרה של הריבונות הנורבגית". בשנת 96 שילמה ישראל סכום כסף לא ידוע למשפחת המלצר, אך סירבה להכיר באחריות להריגתו.

בשנת 95 פעל המוסד, כנראה, שוב, כשראש ארגון הג'יהאד האיסלאמי, פתחי שקאקי, נורה למוות במלטה. המוסד מעולם לא לקח אחריות להתנקשות, אולם כל הסימנים הראו כי הוא עומד מאחוריה.

החזרה לביצוע התנקשויות מסוג זה עלולה לעורר התנגדות בקרב בנות בריתה של ישראל. הסוכנים יהיו תחת פיקוחו של דגן, שתואר בידי סוכן סי.איי.איי כבעל "אינסטינקט אמיתי להרוג".

העיתון האוסטרלי מדווח, כי ישראל סירבה לאשר או להכחיש את הפרסום על שינוי במדיניות. דוברו של שר החוץ האוסטרלי סירב אתמול להגיב על האפשרות כי סוכני המוסד יפעלו על אדמת היבשת.

מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה עד כה תגובה לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully