וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק נפגש עם מובארק. על הפרק: המשא ומתן עם סוריה ועם הפלסטינים

30.1.2000 / 16:55

לדברי משרד ראש הממשלה, הנסיעה היא לא התחמקות מדיון בנושא העמותות

ראש הממשלה, אהוד ברק, החל בצהרים את פגישתו עם נשיא מצרים חוסני מובארק בקהיר. השניים אמורים לדון בפגישה במסוגיית המשא ומתן שמהלת ישראל עם סוריה ועם הפלסטינים. מקורות במצרים מעריכים כי המשא ומתן בין ישראל לבין סוריה יימשך חודשים ואף שנה, זאת מאחר והצדדים מתבצרים בעמדותיהם.
לאחר שהעביר את סוף השבוע בבדיקת דו"ח מבקר המדינה בפרשת העמותות, חוזר ברק להתעסק בענייני חוץ.
הפגישה עם מובארק היא הראשונה בסבב פגישות שמתוכנן לברק השבוע ובשבוע הבא. ביום חמישי ייפגש ברק עם ערפאת במחסום ארז, בפגישה שתהיה פתוחה לתקשורת, ובשבוע הבא ייפגש ראש הממשלה עם עבדאללה מלך ירדן.
מקורות בלשכת ראש הממשלה דחו מכל וכל את הטענות כאילו ברק יצא לפגישה היום כדי להתחמק מלדון בדו"ח העמותות. ברק מעוניין להמשיך את התהליך ולשדר לכולם שלמרות הבעיות הפנימיות והלא נעימות שנובעות מדו"ח העמותות חייבים להמשיך ולעבוד על האפיק המדיני.
מובארק, שביקר בשבוע שעבר בדמשק ונפגש עם אסד, רוצה להבטיח שברק לא מזניח את ערוץ השיחות הפלסטיני. לטענת מקורות במצרים פגישת מובארק-אסד הסתיימה בכישלון ורצוי שישראל תתרכז בערוץ הפלסטיני. ידיעות אלו מתווספות לדבריו של שר החוץ המצרי, עמר מוסא, שהאשים את ישראל בהזנחת השיחות עם הפלסטינים.
ברק אמור לקבל היום דיווח ממובארק על פגישתו עם אסד ולבקש ממנו שיפעל להגמיש את עמדות ערפאת בנוגע למשא ומתן.
באילת ייפגשו היום יו"ר צוות המשא ומתן לשיחות עם הפלסטינים, עודד ערן ועמיתו הפלסטיני, יאסר עבד ראבו.
בסבב השיחות שייערכו עשרה ימים ינסו הצדדים להגיע לטיוטה ראשונית של הסכם המסגרת בדרך להסדר הקבע ולציין את הפערים בין הצדדים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully